متراژ حفاری چاه های نفت و گاز در 4 ماه امسال به حدود 134 هزار متر رسید

اهواز _ شانا _ گروه نفت: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: متراژ حفر چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور به وسیله ناوگان حفاری این شرکت در 4 ماه سال جاری به 133 هزار و 815 متر رسید.

مهندس مهران مکوندی روز چهارشنبه  (2 مرداد) در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: تحقق این میزان حفاری نسبت به شاخص برنامه 8 هزار و 912 متر افزایش دارد.

 

وی با اشاره به تکمیل 55 حلقه چاه از ابتدای فروردین تا پایان تیر سال جاری، اظهار کرد: از این تعداد چاه 29 حلقه توسعه ای- توصیفی، یک حلقه اکتشافی و 25 حلقه تعمیری بوده است.

 

مکوندی گفت: از این چاه ها 37 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 4 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، 3 حلقه در شرکت نفت فلات قاره، 10 حلقه در قالب اجرای پروژه های کلید در دست و یک حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل شد.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در زمینه جلو افتادگی حفاری چاه ها در این مدت شرح داد: در 4 ماه گذشته حفاری و تکمیل 13 حلقه چاه 192 روز زودتر از برنامه به پایان رسید که این موفقیت ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت  ٧٤ دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در ناوگان این شرکت، افزود: این دستگاه ها هم اکنون در استان های خوزستان، ایلام، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس و خراسان رضوی در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت مناطق مرکزی، شرکت نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حال حفاری هستند.

 

مکوندی درباره عملیات جا به جایی دستگاه های حفاری اظهار کرد: در مدت پیش گفته 51 دستگاه حفاری خشکی و 7 دستگاه حفاری دریایی در مناطق مختلف جا به جا شد که زمان جا به جایی دکل های خشکی 507 روز و دریایی 14 روز بوده است.

 

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که بخش وسیعی از اجرای عملیات حفاری و ارایه خدمات فنی و تخصصی صنعت حفاری را در نقاط مختلف کشور برعهده دارد.

کد خبر 206142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =