افزایش 14 درصدی مصرف بنزین در استان کردستان

شانا _ گروه پالایش و پخش: مصرف بنزین استان کردستان در پنج ماه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شاناT مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان افزود: مصرف این فرآورده (بنزین) در بازه زمانی فروردین تا مرداد امسال 165 میلیون لیتر بوده است.

میزان مصرف بنزین 155 روز نخست امسال در استان کردستان و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته بیانگر افزایش سفر به این استان است.

کردستان، استانی کوهستانی است که با مناطق دیدنی همچون پارک جنگلی آبیدر،خانه های روستایی منطقه اورامان، دریاچه زریوار،سراب قروه، چشمه کوار و بانه به همراه دیگر جاذبه های گردشگری، همه ساله شمار فراوانی از سفرهای تابستانی را به خود اختصاص می دهد و رشد 14 درصدی مصرف بنزین در پنج ماه نخست امسال، موید این مساله است.

فریدون یاسمی درباره مصرف پنج ماه اخیر نفت گاز این استان نیز گفت: در این مدت 177 میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده سات که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از هشت درصد مصرف این فرآورده (بدون در نظر گرفتن مصرف نیروگاهی ) خبر می دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان اظهار کرد:در پنج ماه ابتدایی امسال، مصرف نفت سفید نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش 36 درصدی داشته است.

به گفته وی در این مدت مصرف نفت سفید منطقه کردستان 43 میلیون لیتر بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان تصریح کرد: در مجموع مصرف فرآورده های نفتی این منطقه در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با بازه زماین مشابه سال قبل، سه درصد کاهش یافته است.

یاسمی تاکید کرد: با منطقی کردن الگوی مصرف سوخت، ساماندهی و برنامه ریزی توزیع فرآورده های نفتی،همچنین بازدیدهای میدانی منظم از مصرف کنندگان (عمده و جزء) و نظارت بر نحوه مصرف سوخت، می توان مصرف فرآورده های نفتی را در حد قابل توجهی کاهش داد.


کد خبر 207507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =