کاهش تحریم ها بهای نفت را کاهش خواهد داد

شانا_ گروه بین الملل : موسسه فیچ اعلام کرد که اگر بهبود روابط ایران و آمریکا منجر به کاهش تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران شود بهای نفت در سال 2014 کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز بهبود روابط ایران و آمریکا سبب خواهد شد که عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی حدود 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد که قیمت های نفت را به سمت پایین سوق خواهد داد.

در گزارش موسسه رتبه بندی فیچ، تحت عنوان دورنمای 2014 که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است که انتظار می رود هزینه های عملیاتی در صنعت نفت از جمله تامین تجهیزات، تاسیسات، مواد و نیروی کار اعم از ماهر و غیرماهر در سال 2014 همچنان افزایش یابد.

فیچ می افزاید میزان افزایش قیمت در سال 2014 در مقایسه با سال 2013 کند تر خواهد بود که این خود ناشی از قیمت های اندکی پایین تر نفت وگاز و به تبع آن کاهش هزینه های اکتشاف و توسعه در این سال خواهد بود.

در همین حال به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، فریدون فشارکی، رئیس ایرانی موسسه فکلتس گلوبال انرژی می گوید: شرکت ملی نفت ایران در زمان تحریم های یکجانبه علیه ایران همچنان به حفر چاه های نفتی ادامه داده است.

وی افزود: دولت ایران یک برنامه مفصل و با جزئیات برای افزایش تولید دارد و پیشنهاد داده است که صادرات نفت این کشور با لغو تحریم ها ظرف ٩٠ روز ١,٣ میلیون تا ٢.٢ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

در پی گفت وگوهای اخیر ایران و غرب درباره برنامه هسته ای تهران در ژنو، معامله گران نفتی و تحلیلگران پیش بینی می کنند که برای سرعت و حجم نفتی که ایران می تواند به بازار برگرداند، باید تحریم ها برداشته شود.
 

کد خبر 208954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =