تعمیر اساسی 13 کارخانه فرآورشی در مناطق نفت خیز جنوب

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب از تعمیر اساسی 13 کارخانه فرآورشی در مناطق نفت خیز جنوب از سوی شرکت توربین جنوب در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، عبدالامیر حویزاوی تصریح کرد: در این مدت یک کارخانه بهره بردای، هشت کارخانه تقویت فشار گاز و  چهار کارخانه گاز و گاز مایع به طور کامل تعمیر و در اختیار واحدهای بهره بردار قرار گرفت.

 

وی افزود: در جریان این تعمیرات 40 دستگاه ماشین آلات دوار شامل توربین، کمپرسور، الکتروموتور و پمپ های فرآیندی نیز تعمیر اساسی شد.

 

حویزاوی تعمیر اساسی 57 دستگاه مخازن مختلف کارخانه های بهره برداری و نمکزدایی، 68 دستگاه تفکیک گر گاز از نفت، 15 دستگاه نمک گیر برقی و 6 دستگاه برج تفکیک و 13 دستگاه پیش گرم کن و فیلترپساب را از دیگر فعالیت های انجام شده از سوی این شرکت در نیمه نخست امسال برشمرد.

 

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب با بیان این که در این مدت تعمیر سه کارخانه زودتر از زمان پیش بینی شده انجام شد، گفت: تعمیر اساسی واحدهای فرآورشی با تلاش کارکنان این شرکت و شرکت های بهره برداری تابع مناطق نفت خیز جنوب انجام شد.

 

بومی سازی قطعات و تجهیزات ماشین های فرایندی

 

حویزاوی ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات ماشین های فرایندی را یکی از برنامه های شرکت توربین جنوب اعلام و تصریح کرد: تا کنون اقلام بسیاری از تجهیزات انواع توربین های گازی از سوی این شرکت  بازسازی و یا ساخته شده است که علاوه برصرفه جویی 110میلیون دلاری سال گذشته، از ابتدای سال 92 تا پایان شهریور با تعمیر و بازسازی یک هزار و 200 قطعه دیگر در مجموع 8 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

 

وی افزود: ساخت قطعات و تجهیزات توربین ها با استفاده از توانمندی های شرکت های داخلی به دلیل این که عامل مهمی در تداوم و استمرار تولید به شمار می آیند در روند خودکفایی کشور تاثیر بسزایی داشته است.

 

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب با اشاره به این که فعالیت های هدفمند برای بومی سازی قطعات و تجهیزات توربین های گازی از حدود 10 سال پیش آغاز شد، گفت: با تلاش های انجام شده در این مدت و همچنین تلاش شرکت های تولید کننده قطعات و تجهیزات بخش خصوصی هم اکنون از مرز قطعه سازی عبور کرده و وارد مرحله ساخت بسته کامل تجهیزات توربین شده ایم.

 

وی تصریح کرد: ساخت کامل یکی از انواع توربین های گازی با همکاری این شرکت و مدیریت های تولید و تدارکات و امور کالای مناطق نفت خیز جنوب با بهره گیری از توان داخلی شرکت های خصوصی در دست اقدام است همچنین بسترسازی های لازم فراهم شده و ساخت بخشی از قطعات در حال انجام است، ضمن آنکه نخستین توربین گازی ساخت داخل در آینده نزدیک پس از گذراندن آزمایش های فنی به بهره برداری می رسد.

 

تعمیر و بازسازی روتورکمپرسور هوای یک نوع توربین گازی

 

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب در ادامه از تعمیر روتور توربوکمپرسور هوای یک نوع توربین گازی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون سه عدد از این نوع روتورها تعمیر، بازسازی و پس از انجام آزمایش های اولیه و بالانس با نصب روی توربین در مرحله راه اندازی و بهره برداری قرارگرفته است.

 

وی افزود: این روند برای تعمیر و بازسازی سایر روتورهای ماشین آلات فرایندی درشرکت توربین درحال انجام است.

 

حویزاوی با تاکید بر این که شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب در این زمینه آماده همکاری و انجام خدمات برای سایر شرکت ها است، افزود: همه عملیات بازسازی روتورها با استفاده از امکانات کارگاهی و از سوی کارشناسان شرکت انجام و در موارد خاص از توانمندی بخش خصوص استفاده می شود.

 

شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب یکی از 9 شرکت تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که در اواخر سال 1382 تاسیس شد و تعمیرات اساسی تاسیسات، تجهیزات و انواع ماشین‌آلات فرآیندی بالای 4 هزار اسب بخار از جمله انواع توربین‌ های گازی مورد استفاده در صنعت نفت را عهده دار است. 

کد خبر 209523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =