آمادگی پژوهشگاه صنعت نفت برای افزایش تعاملات بین المللی

شانا_ گروه نفت: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که سیاست پژوهشگاه مبتنی بر توسعه تعاملات بین المللی است، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برای افزایش تعاملات خود با دیگر کشورها آمادگی کامل دارد.

حمیدرضا کاتوزیان در گفت و گو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: پژوهشگاه صنعت نفت در عین حال که بر افزایش تعاملات بین المللی با هدف ارتقای عملکرد در حوزه های پژوهش و فناوری تاکید دارد، ارتباط با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی داخلی را نیز در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه گسترش تعاملات بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت از سیاست های کلان دولت در امر دیپلماسی نیز تاثیر می پذیرد، یادآور شد: پژوهشگاه صنعت نفت برای افزایش تعاملات خود با دیگر کشورها آمادگی دارد.  

کاتوزیان با اشاره به سفر اخیر هیئت عراقی و هیئت پارلمانی اندونزی به ایران گفت: در این دیدارها در باره بهبود مناسبات پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه پژوهش و فناوری، تصمیم های مقتضی گرفته شد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت علاوه بر آنکه مطالعه و اقدام های فنی برای احیای چاه های مرده اندونزی را در برنامه خود قرار داده است، این کشور را در تاسیس یک مرکز تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی نفت از جمله، پژوهشگاه صنعت نفت کشورمان یاری خواهد کرد.

به گفته کاتوزیان، این مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی در وسعتی کمتر از پژوهشگاه صنعت نفت ایران ایجاد می شود، اما در حدی خواهد بود که بتواند پاسخگوی نیازهای صنعت نفت اندونزی در حوزه پژوهش و فناوری باشد.

چندی پیش، در دیدار مرزوق علی، رییس پارلمان اندونزی و حمیدرضا کاتوزیان، رییس پژوهشگاه صنعت نفت، در باره راه‌های توسعه مناسبات و زمینه‌های مشترک همکاری بحث و تبادل نظر شد؛ در این دیدار رییس پارلمان اندونزی با اشاره به وجود بیش از هزار چاه مرده در این کشور و نبودن فناوری مناسب برای بهره‌برداری از آنها، خواهان همکاری و ایفای نقش پژوهشگاه در دستیابی به این فناوری برای برگرداندن این چاه‌ها به چرخه تولید شد.

همچنین با توجه به تمایل هیئت اندونزیایی برای برخورداری از مرکز تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی در حوزه نفت، پژوهشگاه صنعت نفت آمادگی خود را برای تاسیس چنین مرکزی در اندونزی اعلام کرد.

کد خبر 210593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =