شانا _ گروه بین الملل: یک مسئول نفتی لیبی اعلام کرد پایانه صادرات نفت حریقه این کشور در چند روز آینده بازگشایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، یک مسئول نفتی لیبیایی دیروز (جمعه 6 دی) اعلام کرد که پایانه صادرات نفت حریقه در شرق لیبی در چند روز آینده بازگشایی می شود، زیرا متعرضان پذیرفته اند که به تعطیلی آن پایان دهند.

بازگشایی این پایانه، پیروزی چشمگیری برای علی زیدان، نخست وزیر لیبی به شمار می آید. زیدان ماه هاست تلاش می کند به این تعطیلی ها، که صادرات روزانه نفت لیبی را از یک میلیون و 400 هزار بشکه در ماه ژوئیه 2013 به 250 هزار بشکه در هفته های اخیر کاهش داده است، پایان دهد.

افزون بر این، معترضان مناطق شرقی لیبی که در سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی، نقش مهمی داشتند، از این توافق سود می برند زیرا مسئولان دولت مرکزی لیبی مرکز مدیریت نفت این کشور را به شرق منتقل می کند تا استقلال بیشتری به آن بدهد.

مردم قبیله ای و دیگر معترضان، از ماه اوت سال جاری میلادی پایانه حریقه در نزدیکی منطقه تبروک در شرق لیبی را اشغال کرده بودند تا درخواست های مالی و مدیریتی خود را محقق کنند.

پایانه یاد شده، ظرفیت صادرات روزانه 110 هزار بشکه نفت را دارد و به پالایشگاه نفت تبروک نیز خدمات رسانی می کند.

محمد بن شتوان، رئیس شرکت ای جی او سی لیبی که بهره برداری از پایانه حریقه را به عهده دارد، اعلام کرد که برای تأمین امنیت پایانه یاد شده و از سرگیری صادرات نفت، توافقی با مردم محلی به دست آمده است.

وی با اشاره به آغاز تزریق نفت از میدان نفتی سریر به پایانه حریقه، گفت: یک کشتی در این پایانه پهلو گرفته است و در چند روز آینده، صادرات از سر گرفته خواهد شد.

این سخنان شتوان در حاشیه مراسم کلنگ زنی مقر تازه شرکت ملی نفت لیبی (ان او سی) در شهر بنغازی در شرق لیبی اعلام شد. مقر ان او سی پیش از این در شهر طرابلس، پایتخت لیبی، قرار داشت.

با این همه، یک مسئول نفتی دیگر که نخواست نامی از او برده شود، اعلام کرد که هنوز روشن نیست که آیا معترضان اجازه بارگیری نفت در کشتی یاد شده را خواهند داد یا نه.

کد خبر 210969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =