پیشرفت فراتر از برنامه حفاری میدان آزادگان جنوبی

شانا _ گروه نفت: پیشرفت حفاری میدان آزادگان جنوبی به عنوان یکی از پروژه های کلید در دست (EPD) شرکت ملی حفاری ایران فراتر از برنامه است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مدیر حفاری پروژه میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با اعلام این خبر افزود: درصد پیشرفت پروژه نسبت به برنامه زمانبندی، سود و زیان، هزینه و درآمد حاصل از آن همچنین شاخص هایی از جمله، رعایت مسائل ایمنی در 9 ماه نخست امسال، موجب شده است تا این پروژه از این لحاظ حفاری در وضعیت مناسبی باشد.

منوچهر اسدی افزود: پروژه میدان آزادگان جنوبی از میان پروژه های فاز 1، 14، 17 و 18 میدان مشترک پارس جنوبی، میدان یاران و میدان آذر به عنوان پروژه برتر شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه های کلید در دست، زمان، نقش مهمی دارد، تصریح کرد: تا پیش از اجرای توسعه فازهای 9 و 10 میدان مشترک پارس جنوبی به صورت کلید در دست، شرکت ملی حفاری ایران تنها ارائه دهنده خدمات حفاری بود، اما هم اکنون سیاست این شرکت بر ادامه فعالیت به صورت پروژه محور استوار است.

پیشرفت فراتر از برنامه حفاری میدان آزادگان جنوبی

اسدی افزود: هم اکنون حفاری و تکمیل سه حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی بر عهده شرکت ملی حفاری ایران است؛ ضمن اینکه در حال برگزاری مناقصه مجدد برای حفاری حداقل 10 تا 15 چاه دیگر هستیم.

مدیر حفاری پروژه میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از تکمیل یک حلقه چاه بر اساس برنامه زمانبندی در میدان آزادگان جنوبی و تحویل آن به کارفرما خبر داد و گفت: دستگاه حفاری 32 فتح در موقعیت چاه دوم و دستگاه 89 فتح در محل چاه سوم در حال انجام عملیات حفاری است.

وی متراژ حفاری چاه دوم را سه هزار و 103 متر اعلام و تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری در این میدان بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است.

اسدی با اشاره به حفاری چاه سوم در عمق 2 هزار و 840 متری تصریح کرد: درصد پیشرفت واقعی حفاری در این چاه در 9 ماه نخست امسال، 67 درصد است و نسبت به برنامه (59 درصد) جلوتر هستیم.

بر پایه این گزارش، هدف از انجام طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی، توسعه بخش جنوبی این میدان نفتی در دو فاز است. در فاز نخست توسعه، تولید ۳۲۰ هزار بشکه نفت در روز و ۱۹۷ میلیون فوت مکعب گاز و در فاز دوم توسعه، افزایش تولید نفت تا سقف ۶۰۰ هزار بشکه در روز برنامه ریزی شده است.

کد خبر 211102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =