نقشه راه عملیات در آب های عمیق تدوین می شود

شانا_ گروه نفت: نقشه راه فناوری های مورد نیاز برای انجام عملیات در آب های عمیق با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از سوی شرکت نفت خزر تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر از تصمیم این شرکت مبنی بر تدوین نقشه راه عملیات در آب های عمیق خبر داد و گفت: این نقشه راه با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تدوین می شود.

رامین خودآفرین با بیان اینکه دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی شریف از جمله دانشگاه هایی هستند که در این زمینه با شرکت نفت خزر همکاری می کنند، افزود: تهیه نقشه راه، نیازمند مطالعات تطبیقی داخلی، شناسایی و ساماندهی اساتادان فن، برگزاری جلسه های تخصصی و شناسایی فن آوری های مربوطه است.

خودآفرین با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل میان صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: شرکت نفت خزر با انجمن های سازندگان شناور و تجهیزات دریایی ایران نیز در تعامل است.

وی به انعقاد تفاهمنامه با پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی برای اجرای طرح جامع مبارزه با آلودگی نفتی اشاره کرد و از آغاز اقداماتی برای برقراری همکاری با مؤسسات پژوهشی خارج از کشور در حوزه های مختلف خبر داد.

به گفته رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر، برگزاری سمینارهای داخلی با حضور اساتادان داخلی و خارجی دانشگاه ها، ارائه گزارش های تحلیلی در بخش پژوهش و فناوری، برگزاری سمینارهای مشترک با مراکز پژوهشی و مطالعاتی و چاپ کتاب و ارائه مقالات در کنفرانس‌های داخلی و خارجی، -شناسایی کنفرانس های علمی خارج از کشور و هماهنگی برای حضور کارکنان در آنها و شناسایی و تدوین دوره های تخصصی برای افزایش سطح علمی پرسنل از دیگر فعالیت هایی است که در بخش پژوهش و فناوری  شرکت نفت خزر دنبال می شود.

کد خبر 211202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =