جریان گاز در شبکه سراسری کشور تداوم دارد

شانا_گروه گاز: با وحود افزایش بروت هوا و سرمای شدید در اغلب استان های کشور، جریان گاز در شبکه سراسری کشور تداوم دارد.

به گزارش شانا همزمان با ورود موج جدید سرما در کشور از جمعه گذشته، بسیاری از استان های کشور برای جلوگیری از قطع گاز خانگی مجبور به اعمال محدودیت در گاز صنایع شدند تا بدین ترتیب هموطنان در سراسر کشور سرما را کمتر احساس کنند.

فیروز خدایی، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در گفت و گو با شانا از وضعیت مناسب توزیع گاز در استان اردبیل خبر داد و گفت: ورود موج جدید سرما به کشور تاکنون خللی در توزیع گاز استان اردبیل ایجاد نکرده است.

او افزود: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر قطع  و یا افت فشار گاز در استان گزارش نشده  است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل درباره تمهیدات اندیشیده برای تامین گاز مستمر در استان اردبیل گفت: با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها در خصوص  مصرف بهینه سوخت، صرفه جویی و استفاده از دمای رفاه در منازل ( 18 تا 21 درجه ) تمام تلاش خود را برای گازرسانی ایمن و مستمر به کار خواهیم گرفت.

خدایی تعطیلی مدارس استان را فرصت مناسبی برای کنترل مصرف گاز دانست و اظهار کرد: هم اکنون گازرسانی به مدارس به حداقل ممکن رسیده است و در ایام تعطیلی مدارس تنها گاز برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها به این بخش ارسال می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در باره میزان مصرف گاز این استان هم گفت: هم اکنون بطور متوسط روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف و بیشترین میزان آن در بخش خانگی استفاده می شود.

او افزود: هم اکنون گاز نیروگاه ها و صنایع عمده به دلیل افزایش مصرف در بخش خانگی بسیار محدود شده است.

مدیر عامل گاز خراسان شمالی:  صرفه جویی کنید

حسین تقی نژاد، مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی نیز در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی در این استان به شانا گفت: گاز رسانی در خراسان شمالی وضعیت مطلوبی داشته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 او با بیان اینکه افت شدید دمای هوا موجب افزایش 8 درصدی میزان مصرف گاز مشترکان خانگی خراسان شمالی شده است، افزود: مشترکان گاز خانگی برای جلوگیری از افت فشار گاز و قطع احتمالی آن در برخی مناطق باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا مشکلی برای سایر مشترکان ایجاد نشود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه 75 درصد گاز استان در واحدهای صنعتی و نیروگاهی مصرف می شود، درباره متوسط میزان مصرف روزانه گاز در این استان گفت: هم اکنون بطور میانگین 3 میلیون و 300 هزار متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری این استان مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه گاز برخی از واحدهای صنعتی که دارای سوخت مایع جایگزین بوده‌اند، قطع شده است، بیان کرد: از نیمه دوم آذرماه گاز نیروگاه ها بسیار محدود شده است.

تقی پور از مردم خواست با صرفه‌جویی بیشتر منجر به افزایش پایداری شبکه گاز در نیمه شمالی کشور شوند.

او فرهنگ سازی صورت گرفته در استان در خصوص مصرف بهینه گاز را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به افزوده شدن 18 هزار مشترک جدید به شبکه گاز استان، مصرف گاز 8 درصد افزایش پیدا کرده است، در حالی که پیش بینی می شد با افزایش این تعداد مشترک، مصرف گاز بیش از این میزان افزایش یابد.

افزایش بیکاری با قطع گاز

عباسی، مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز استان گیلان هم در گفت و گو با شانا درباره وضعیت گازرسانی به این استان گفت: برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی استان گیلان، 2 کارخانه سیمان و 2 نیروگاه سیکل ترکیبی از مدار خارج شد.  

وی ادامه داد: همزمان با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، شرکت گاز این استان مجبور به قطع گاز صنایع عمده شد.

او با اشاره به اینکه تغییر سوخت صنایع  به سوخت دوم هزینه سنگینی را به این صنایع تحمیل می کند، از مردم خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز استان گیلان درباره ورود موج جدید سرما به کشور نیز گفت: اگر مردم در مصرف سوخت صرفه جویی نکنند برای جلوگیری از قطع گاز در بخش خانگی مجبور به قطع گاز دیگر صنایع خواهیم شد و تحقق این امر، میزان بیکاری را افزایش خواهد داد.

عباسی درباره میزان مصرف سوخت استان هم اینگونه گفت: هم اکنون مصرف روزانه گاز استان گیلان در بخش های خانگی، تجاری و صنایع به 24 میلیون متر مکعب رسیده است.

کد خبر 212185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =