توسعه هماهنگ میدان های مشترک ریسک و هزینه ها را کاهش می دهد

شانا _ گروه نفت: عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران گفت: امروزه کشورهای خاورمیانه به دلیل رقابتهای سیاسی نتوانسته اند میدانهای نفتی و گازی مشترک خود را به بهترین شکل موجود توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی عمادی عصر امروز (شنبه 3 اسفندماه) در پنل چالشها و فرصتهای بالادستی صنعت نفت و گاز ایران در همایش هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت گفت: توسعه میدانهای مشترک با ساز و کار منطقی و صیانتی و بر اساس به اشتراک گذاشتن منافع دو طرف انجام نمی شود.

وی شتاب در توسعه و تولید از میدانهای مشترک میان ایران و کشورهای همسایه را دلیل اصلی کاهش عمر این مخازن نفتی و گازی دانست و گفت: متاسفانه هم اکنون شاهد آن هستیم که کشورهای خاورمیانه در توسعه میدانهای مشترک دچار لطمه های زیادی شده اند.

عمادی با اشاره به وجود 29 میدان نفت و گاز مشترک ایران با کشورهای همسایه گفت: تبادل اطلاعات مخازن مشترک، رفع مسائل سیاسی و افزایش سرمایه گذاری مشترک از جمله راهکارهای موجود برای افزایش تولید و کاهش هزینه در میدان های مشترک برای ایران و شرکای نفتی است.

وی با بیان این که امروزه در توسعه میدان های نفتی و گازی مکانیزم های شناخته شده ای وجود دارد، گفت: حضور شرکتهای فعال در میدانهای مشترک ایران و کشورهای عربی همسایه و فعالیت هماهنگ در دو طرف مخزن می تواند به کاهش ریسک و هزینه ها منجر شود.

کد خبر 212861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =