تفاهمنامه پژوهشی شرکت گاز استان هرمزگان با 3 مرکز علمی کشور امضا شد

شانا _ گروه گاز: تفاهمنامه همکاری پژوهشی بین شرکت گاز استان هرمزگان، پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف و همچنین پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران امضا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان با اعلام این خبر به شانا گفت: با توجه به پیشرفت همه جانبه و گسترده علوم و تکنولوژی در صنایع نفت و گاز و نیاز دستیابی به آخرین دستاوردهای فناوری روز در این حوزه می توان با بهره گیری مطلوب از فناوری، سرمایه، نیروی انسانی و استفاده بهینه از منابع، گامی مهم در راستای همگامی با علوم و تکنولوژی روز دنیا برداشت.

حیدر پروین با اشاره به ضرورت حفظ ارتباط صنعت و دانشگاه و اهمیت نقش انکارناپذیر این ارتباط در فرآیند توسعه پایدار افزود : سطح فعالیتهای پژوهشی یکی از شاخصهای اصلی و ضامن توسعه و پیشرفت هر کشور محسوب می شود، لذا با گسترش فعالیتهای پژوهشی نه تنها باعث ارتقا و بهبود سطح تکنولوژی صنعت گاز در منطقه می شود بلکه زمینه توسعه و پیشرفت منطقه نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به مفاد تفاهمنامه منعقده تصریح کرد: با انجام طرحها و پروژه های پژوهشی در زمینه صنعت گاز، ضمن دستیابی به اهداف فوق در راستای شناسایی و برطرف کردن مشکلات و چالشهای پیشروی صنعت گاز و همچنین صنایع مصرف کننده گاز طبیعی، می توان بهره گیری مؤثرتری از توان علمی اعضای هیئت علمی دانشگاههای سطح منطقه، مشاوره علمی و فنی در برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط، بهره گیری مطلوب از امکانات کتابخانه ای و آزمایشگاهی را داشت.

وی همچنین کمک در به کارگیری نتایج تحقیقات انجام شده، بررسی، شناسایی و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی و آموزشی، ارتباط با دیگر مراکز پژوهشی و جوامع علمی داخل و خارج از کشور و تبادل نظر علمی با آنان، بهره گیری از آخرین دستاوردها و پیشرفتهای صنعت گاز در جهت رسیدن به خودکفایی فنی و افزایش توان تولید داخلی، ارتباط با نیروهای متخصص و مبتکر در این صنعت را از دیگر مزیتهای ارتباط صنعت با دانشگاه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: ضمن گسترش و تعمیق فعالیتهای پژوهشی می توان از طریق برگزاری نمایشگاهها و سمینارها جهت ارائه دستاوردها، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاههای تخصصی گامهای استوار و مؤثری در این راستا برداشت.

کد خبر 213285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =