۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
  • کد خبر: 215929
دریای خزر، عاری از آلودگیهای نفتی است

شانا_ گروه نفت: شرکت نفت خزر همزمان با برگزاری مانور عملیات پاکسازی این دریا از آلودگیهای احتمالی مواد نفتی اعلام کرد: از زمان فعالیت سکوی ایران امیرکبیر تا کنون هیچ آلودگی نفتی در خزر مشاهده نشده است.

به گزارش شانا، شرکت نفت خزر از برگزاری مانور 2 روزه ای برای انجام عملیات پاکسازی و بهسازی پهنه دریای خزر از آلودگیهای احتمالی مواد نفتی در منطقه گمیشان (استان گلستان) خبر داده است.

بر اساس این گزارش، این مانور با حضور شرکتهای نفتی همجوار، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و نیروهای مرزبانی برگزار و تمامی اهداف از پیش تعیین شده از جمله عملیات پشتیبانی و لجستیکی توسط شناور کاسپین 3 و بالگرد محقق شد.

شرکت نفت خزر اعلام کرده است: از زمان فعالیت سکوی ایران امیرکبیر تا کنون هیچگونه آلودگی نفتی در خزر مشاهده نشده است و این مانور صرفا برای افزایش سطح آمادگی نیروهای عملیاتی و بهره برداری از تجهیزات خریداری شده جمع آوری آلاینده های نفتی (بوم و اسکیمر) در شرایط اضطرار انجام شده اس.

در جریان این مانور، مدیران ارشد شرکت نفت خزر توسط یک فروند بالگرد از برگزاری مانور مقابله با آلودگی های نفتی در منطقه گمیشان بازدید کردند.

شرکت نفت خزر که عهده دار مسئولیت اکتشاف و صیانت از منابع هیدرو کربوری در حوزه شمالی کشور است، این مانور را با هدف ارتقای آمادگی، واکنش در شرایط اضطراری و بالا بردن سرعت عمل و مهارت گروه های عملیاتی در پیشگیری از نشت احتمالی لکه های نفتی در منطقه گمیشان برگزار کرده است.
 

کد خبر 215929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =