ایجاد کارگروه اجرایی اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی حفاری ایران

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از ایجاد کار گروه اجرایی اقتصاد مقاومتی در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیزجنوب، مهندس حمیدرضا گلپایگانی گفت: اعضای این کار گروه از میان مدیران، مسئولان و کارشناسان با تجربه شرکت انتخاب شده اند.

 

وی افزود: توسعه دانش فنی بومی، بررسی منابع داخلی، حمایت از مراکز دانش بنیان در زمینه طراحی تجهیزات پیچیده، حمایت از تولید کنندگان و سازندگان داخلی برای ساخت قطعات  از جمله وظایف این کار گروه است.

 

گلپایگانی ادامه داد: بررسی مشکلات، توجه به خلاقیت و نوآوری، برنامه ریزی برای مشارکت هر چه بیشتر متخصصان، کارشناسان و کارکنان، ارائه برنامه برای استفاده از همه ظرفیتها به منظور  چابکی سازمان و کار با نگاه بنگاه اقتصادی از دیگر وظایف تعریف شده به شمار می آید.

 

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران بر افزایش کارایی، کارآمدی و بهره وری، توسعه بخشهای نرم افزاری و سخت افزاری سازمان تاکید و تصریح کرد: با عنایت به برنامه ریزی انجام شده، در سال 93 برای دستیابی به موفقیت هر چه بیشتر با نگرشی متفاوت و نگاهی دانش محور به جزء جزء فعالیتها و بهره گیری از ظرفیتهای موجود در قالب کار گروه اجرایی اقتصاد مقاومتی دنبال  خواهد شد.

 

وی ارکان رسیدن به اقتصاد مقاومتی را شناخت چالشها و فرصتها، حمایت از تولید، نوآوری علمی و تکیه بر مراکز دانش بنیان برشمرد و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی جهاد در عرصه کار، تولید، تکیه بر توانمندیهای داخلی در راستای تقویت فضای کسب و کار و رونق اقتصادی است.

 

گلپایگانی برنامه ریزی دقیق، شایسته سالاری، اعتماد به توانمندی داخلی، همگرایی، یکپارچگی، همسویی، تغییر ساختار منطبق بر نیازها، ارتقای بهره وری، کیفیت و باز مهندسی فرآیندها را از مولفه های تعیین کننده در بالندگی و پیشرفت یک مجموعه عنوان کرد.

 

وی افزود: پیش نیاز توسعه پایدار، رشد و شکوفایی اقتصادی در همه زمینه هاست و در این مسیر، رونق صنایع گوناگون تاثیری بسزا در تولید ملی، اشتغالزایی و خودکفایی ایفا می کند و صنعت نفت کشور در این میان از نقش ممتازی در اقتصاد ملی برخوردار است.

 

وی راه حل فائق آمدن بر مشکلات در شرایط  کنونی را حرکت بر اساس سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، سند چشم انداز 1404 و اقتصاد دانش محور برشمرد و اظهار کرد: در صنعت حفاری برنامه های گسترده ای به منظور توسعه این صنعت راهبردی، پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت، حمایت از ساخت داخل و صدور خدمات فنی مهندسی به خارج از کشور تدوین و اجرایی شده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: از سال 89 نقشه راه  و ویژگیهای اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب ترسیم شد و طی این سالها معظم له در سخنرانیهای مختلف تاکید کردند که علاج مشکلات کشور و مقابله با تحریمها، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی و پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است. 

کد خبر 216027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =