مذاکره مقام‌های ایران و پاکستان برای توسعه روابط دو کشور

شانا _ گروه دولت و مجلس: رییس جمهوری گفت: زمینه‌های فراوانی برای گسترش همکاریها و روابط اقتصادی میان ایران و پاکستان وجود دارد که این بستر‌ها باید ایجاد و فعال شود.

به گزارش شانا، رییس جمهوری پیش از ظهر دیروز (دوشنبه_ 8 اردیبهشت ماه) در دیدار سرتاج عزیز فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان تروریسم را خطری بزرگ برای همه دولت‌ها و ملت‌های منطقه دانست و بر ضرورت تلاش جدی و مسئولانه همه کشور‌ها برای مقابله با تروریسم و دست‌یابی به ثبات و آرامش تاکید کرد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار روابط ایران و پاکستان را دوستانه، صمیمانه و برادرانه توصیف کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش پاکستان را برای امنیت و آرامش خود می‌داند.

رییس جمهوری با بیان اینکه امنیت مرزهای ایران و پاکستان موضوعی برای دو کشور بسیار با اهمیت است، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای رفع نگرانی‌ها در این زمینه تأکید کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور هم اکنون از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیست و باید در راستای توسعه همکاری‌ها تلاش و برنامه‌ریزی شود، گفت: زمینه‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌ها و روابط اقتصادی میان ایران و پاکستان وجود دارد که این بستر‌ها باید ایجاد و فعال شوند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار ایجاد روابط صمیمانه با همه همسایگان خود است، یادآور شد: مطمئناً تعامل روسا و مقامهای دو کشور می‌تواند شرایط جدیدی را برای توسعه مناسبات همه جانبه تهران – اسلام آباد ایجاد کند.

سرتاج عزیز فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام کتبی نواز شریف نخست وزیر پاکستان به دکتر روحانی به روابط خوب ایران و پاکستان و اشتراک های فرهنگی میان دو کشور اشاره و تصریح کرد: پتانسیل‌های فراوانی برای ارتقای روابط دو کشور وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای گسترش مناسبات ایران و پاکستان استفاده کرد.

فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه باید مکانیزم‌هایی در راستای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شود تا شاهد تقویت و رابطه تنگاتنگی میان بخش‌های مختلف اقتصادی دو کشور باشیم، از دیدگاه مثبت رییس جمهوری ایران نسبت به توسعه روابط و همکاری‌ها میان دو کشور تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات و معضلات در منطقه گفت: پاکستان نگران تنش‌های فرقه‌ای در دنیا بوده و خواهان گفت‌و‌گو در راستای حل این تنش‌ها است.

کد خبر 216117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =