ایتالیا واردات گاز از آفریقا را افزایش می دهد

شانا _ گروه بین الملل: معاون وزیر صنعت ایتالیا اعلام کرد که در صورت قطع صادرات گاز روسیه، ایتالیا می تواند واردات گاز از الجزایر، لیبی و هلند را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، کلادیو دو وینسنتی، معاون وزیر صنعت ایتالیا دیروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) اعلام کرد که در صورت بروز هرگونه اختلال در عرضه گاز روسیه، ایتالیا می تواند واردات گاز از الجزایر، لیبی و هلند را افزایش دهد.

وی به رویترز گفت: ما توانایی افزایش سریع واردات گاز از کشورهای عرضه کننده گازی مانند لیبی و الجزایر را داریم.

معاون وزیر صنعت ایتالیا این اظهارات را در حالی گفت که مقامهای انرژی کشورهای عضو گروه جی 7 از جمله گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا دیروز نشست دو روزه ای را برای مذاکره درباره سیاست انرژی برگزار کردند.

بیش از 40 درصد سوخت نیروگاه های برق ایتالیا از گاز تامین می شود و در پی کاهش واردات گاز از الجزایر و  محدودیت عرضه گاز لیبی به ایتالیا به دلیل افزایش ناآرامی ها در لیبی، به شدت به گاز روسیه وابسته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داده است که اگر اوکراین بازپرداخت بدهی گاز به مسکو را آغاز نکند، عرضه گاز به این کشور را می تواند قطع کند.

ایتالیا همچنین به د نبال تکمیل خط لوله گازی ترنس آدریاتیک (تاپ) برای واردات گاز از آذربایجان است اما همچنین از خط لوله ساوث استریم که گاز روسیه را بدون عبور از اوکراین به اروپا ترانزیت می کند، حمایت کرده است.

این مقام ارشد گفت: پروژه ساوث استریم حیاتی است و ما هنوز بر این باور هستیم که امتداد این خط لوله تا ایتالیا در مقایسه با نقطه پایان آن در اتریش مفیدتر است.

شرکت او ام وی اتریش هفته گذشته با شرکت روسی گازپروم درباره ساخت بخش اتریشی خط لوله ساوث استریم به توافق رسید.
کد خبر 216613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =