طراحی و تولید دستگاه منبع نوری تک طیف در تنگ بیجار

متخصصان اداره تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در منطقه بیجار، موفق به طراحی و تولید دستگاه منبع نوری تک طیف در این منطقه شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس اداره تعمیرات نفت شهر- تنگ بیجار با اعلام این خبر گفت: با توجه به حساسیتهای منطقه عملیاتی تنگ بیجار و تامین درصد بالایی از گاز مورد استفاده غرب کشور در این منطقه، عملیات تعمیر و بازسازی تجهیزات این منطقه از اولویت خاصی برای شرکت برخوردار است و در هر صورت نباید وقفه ای در تولید گاز غرب کشور ایجاد شود.

بیات با اشاره به اهمیت شیرهای ایمنی در واحد های بهره برداری به منظور ارتقای امنیت در این واحد ها خصوصا در محیطهایی که با تولید گاز همراه است، گفت: دستگاه منبع نوری تک طیف در تشخیص صافی سطح نشیمنگاه و نازل شیرهای ایمنی و قطعات آب بندهای مکانیکی کاربرد دارد و  از آنجا که لایه گذاری سطوح قطعات محدود به چند میکرومتر است، با تشخیص میزان ناصافی قطعه  کار ضمن این که از حجم براده برداری کاسته می شود، از مصرف بیش از اندازه خمیرهای ساینده نیز جلوگیری می شود. 

بر اساس این گزارش، با توجه به تحریمهای ظالمانه غرب علیه ایران تهیه خمیرهای ساینده در بازارهای جهانی  با مشکلات بسیاری همراه است و هزینه های مالی بسیار زیادی را متوجه کشور می کند.

بیات در ادامه به صرفه جویی مالی و کاری بسیار بالای حاصل از این فناوری اشاره کرد و گفت: با ساخت این دستگاه در شرکت نفت و گاز غرب، تنها در منطقه عملیاتی تنگ بیجار به لحاظ مالی شاهد صرفه جویی هشت هزار دلاری بوده ایم و با استفاده از آن در سایر مناطق عملیاتی شرکت این رقم صرفه جویی  بسیار بیشتر نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: طراحی و ساخت این دستگاه علاوه بر صرفه جویی مالی مزیتهای دیگری نیز برای شرکت در پی داشته است که می توان به مواردی چون جلوگیری از دوباره کاریهای بسیار در زمینه دستیابی به سطوح صاف در قطعات مختلف بهره برداری، پایین آمدن مدت عملیات پرداخت کاری، دقت بسیار زیاد، کاهش هزینه های مواد مصرفی و نیروی کار و از همه مهمتر گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
 

 

کد خبر 218569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =