آغاز به کار نخستین اجلاس شورای راهبردی روابط ایران و ترکیه

نخستین اجلاس شورای راهبردی روابط ایران و ترکیه با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه عصر امروز برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز (دوشنبه 19 خرداد) پس از ورود به فرودگاه آسن بوغا در آنکارا، به محل کاخ چانکایا، محل استقرار رییس جمهوری ترکیه رفت و در آنجا مورد استقبال رسمی عبدالله گل رییس جمهور ترکیه قرار گرفت.

پس از مراسم استقبال رسمی، ملاقات خصوصی رؤسای جمهوری دو کشور ایران و ترکیه برگزار خواهد شد و سپس اعضای هیئت‌های عالیرتبه دو کشور با حضور روحانی و عبدالله گل با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

در جریان این سفر و پس از این ملاقات با حضور رؤسای جمهور دو کشور بین مقامات ایرانی و ترکیه‌ای چندین قرارداد و یادداشت تفاهم به امضا خواهد رسید و سپس عبدالله گل و حسن روحانی در یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح نتایج مذاکرات خود خواهند پرداخت.

رییس جمهوری کشورمان ظهر امروز به وقت محلی در ضیافت رسمی نهار نخست وزیر ترکیه که در آنکارا پلاس برگزار خواهد شد، حضور می‌یابد.

روحانی همچنین بعدازظهر دوشنبه با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو خواهد کرد و وزرای ایرانی همراه رییس جمهوری با همتایان خود در ساختمان نخست وزیری ترکیه درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر می‌کنند.

در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر رییس جمهور به آنکارا، اولین اجلاس شورای راهبردی روابط ایران و ترکیه با حضور رییس جمهوری کشورمان و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه برگزار خواهد شد و در ادامه این دو مقام عالیرتبه در یک نشست مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ خواهند داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان برنامه‌های کاری خود روز اول سفر، در ضیافت شام رسمی که از سوی رییس جمهوری ترکیه برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

کد خبر 218897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =