۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
  • کد خبر: 220653
استاندارد گازوئیل توزیعی در کشور یورو 4 است

استاندارد تکلیفی کنونی تولید گازوئیل در کشور، یورو 4 با گوگرد حداکثر 50ppm است.

به گزارش شانا روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پی انتشار خبری با عنوان "گازوئیل های مصرفی 100 برابر استاندارد گوگرد دارند"، در برخی خبرگزاری و سایت ها، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

از حدود یک سال قبل واحد تصفیه نفتگاز شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران و از اسفند سال 92 واحد تصفیه نفتگاز شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در سرویس و برنامه ریزی توزیع محصولات گازوئیل این دو پالایشگاه در کلانشهرها در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران قرار گرفته است.

در حال حاضر شرکت های پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند و شهید تندگویان تهران هریک روزانه 12 میلیون لیتر و در مجموع 24 میلیون گازوئیل یورو 4 و 5 با میزان گوگرد بین 10 تا 50 ppm تولید می کنند که بصورت کامل در شهرهای تهران، اراک، کرج و بخشی از شهر مشهد توزیع می شود.

این درحالی است که میزان کل گازوئیل مصرفی در کلانشهرهای تهران، اراک و کرج حدود 5 تا 6 میلیون لیتر در روز بوده و برنامه ریزی برای گسترش دامنه توزیع گازوئیل یورو 4 بتدریج در دست اقدام است.

لازم به ذکر است استاندارد تکلیفی توزیع گازوئیل در حال حاضر، یورو 4 ( میزان گوگرد تا ppm 50 ) است.

گفتنی است بر اساس مصوبه هئیت دولت، کلانشهرهای اهواز، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز باید بتدریج تا آذر ،93 تحت پوشش گازوئیل یورو 4 قرار گیرند که با استفاده از پتانسیل تولید 24 میلیون لیتر در روز، این امر حتی پیش از این موعد محقق خواهد شد.

کد خبر 220653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =