تولید روزانه 30 هزار بشکه میعانات گازی در دو ردیف پالایشگاه فاز 12

روزانه 30 هزار بشکه ای میعانات گازی در دو ترین فاز 12 میدان پارس جنوبی تولید و پیش بینی می شود با راه اندازی سایر مراحل فرآیندی میزان میعانات گازی و سایر مشتقات تولیدی این فاز افزایش یابد.

به گزارش شانا، رییس پایانه میعانات گازی عسلویه در نشست بررسی صادرات میعانات گازی فاز 12 افزود: با فعال سازی SPM فاز 12 و عملیاتی شدن آن، ظرفیت صادرات میعانات گازی از طریق این گوی شناور به میزان 5 هزار مترمکعب در ساعت افزایش یافت.

کاپیتان اسماعیل احمدی گفت: با راه اندازی گوی شناور فاز 12، توانستیم نخستین محموله صادراتی میعانات گازی بزرگترین فاز پارس جنوبی را در اوایل ماه جاری بارگیری و ارسال کنیم.

وی ادامه داد: بارگیری نخستین محموله میعانات گازی فاز 12 به میزان 950 هزار بشکه در مدت سه روز انجام شد، این درحالی است که تولیدات این فاز از بهمن سال گذشته در حال ذخیره سازی بود که با پهلوگیری نخستین کشتی اقیانوس پیما بارگیری آن آغاز شد.

رییس پایانه میعانات گازی عسلویه تصریح کرد: با راه اندازی گوی شناور (SPM) امکان صادرات این محصول از پایانه میعانات گازی عسلویه فراهم شده است.

بر اساس این گزارش با بهره برداری کامل از فاز ١٢ روزانه سه میلیارد فوت مکعب (معادل ٧٥ میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

فاز ١٢ پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی است و شرکت پتروپارس مسئولیت ساخت و راه اندازی این فاز را برعهده دارد.

میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود ٣٠٠٠ متری زیر کف خلیج فارس و در ١٠٥ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.

 

کد خبر 221471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =