بررسی تحولات اقتصاد جهانی نفت و گاز در موسسه مطالعات انرژی

نشست بررسی تحولات اقتصاد جهانی نفت و گاز با حضور کارشناسان ارشد اقتصاد انرژی امروز (12 مرداد) در موسسه مطالعات انرژی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جلسه های ماهانه موسسه مطالعات انرژی درباره بررسی تحولات بازار نفت و گاز به ریاست مهدی عسلی، معاون پژوهش امروز برگزار می شود.

در این جلسه قرار است مسائل اقتصاد جهانی، تحولات بازارهای نفت خام، فرآورده های نفتی و گاز جهان، رویدادهای اخیر جغرافیای سیاسی نفت و گاز و آسیب شناسی فرآیندهای انتقال فناوری در صنعت نفت بررسی شود.

به گزارش شانا، در جلسه تیرماه این موسسه، فریدون فشارکی، رئیس موسسه بین‌المللی انرژی فکتز (FGE) به تحلیل تغییرات 5 سال اخیر آمریکا و ظهور پدیده  به نام "شیلهای گازی" پرداخت و گفت: تولید گاز آمریکا ظرف ماه جاری یا ماه آینده از روسیه بیشتر می شود.

فریدون فشارکی با بیان اینکه آمریکا در حال ساخت چهار خط تولید ال ان جی (تبدیل گاز به فرآورده) است، افزود: هم اکنون آمریکا سالانه 70 میلیون تن ال ان جی صادر می کند که این میزان نزدیک به میزان تولید قطر است.

وی همچنین در آن جلسه از ایران به عنوان سومین تولید کننده میعانات گازی در جهان یاد کرد و گفت: آمریکا هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده میعانات گازی در جهان است و پس از آمریکا، قطر با 750 هزار بشکه در روز و ایران با 400 هزار بشکه در روز دومین و سومین تولید کننده میعانات گازی در جهان هستند.

 

کد خبر 222109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =