برگزاری مانور آمادگی نیروهای امدادی و تعمیراتی شرکت گاز استان خوزستان

مانور آمادگی و واکنش در شرایط بحرانی نیروهای امدادی و تعمیراتی شرکت گاز استان خورستان در اهوار برگزار شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مسئول بهره برداری و امداد گاز ناحیه غرب اهواز گفت: هدف از انجام  این مانور و تمرین را ارزیابی توان اجرایی و سنجش افراد در مقابله با رخدادها و پیشامدهای طبیعی و غیر مترقبه عنوان کرد.

سلطانمراد قربانی گفت: در این تمرین شهری با ایجاد حریق در ورودی یکی از ایستگاه تقلیل فشار گاز، رعایت همه اصول فنی و ایمنی، هماهنگی بین واحد های عملیاتی، آشنایی افراد با شبکه  و انتقال تجهیزات مورد نیاز در محل حادثه، توانایی عملیاتی در مهار فوران گاز و راه اندازی دوباره ایستگاه در شرایط خاص مورد سنجش قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها در زمینه کاربردی، دستورالعمل ها، روشهای به کارگیری تجهیزات و امکانات، آمادگی نیروهای انسانی در حوزه تجهیزات ایمنی، یکپارچگی، هماهنگی اقدامات واحدها، کنترل خسارت و کاهش خطرات نتایج قابل توجهی به دست آمد.

قربانی با اشاره به موفقیت کامل در نحوه برگزاری این تمرین، اظهار کرد: این تمرین چند مرحله داشت که شامل ایمن سازی، اطفاء حریق، امدادرسانی به مصدومان، تعمیرات و  برقراری جریان گاز شهری بود و در پایان نیروهای عملیاتی گاز اهواز درباره استفاده بهینه همراه با رعایت نکات و اصول ایمنی در مصرف گاز شهری به شهروندان توضیح دادند. 

کد خبر 222349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =