اسکله بندر ماهشهر نوسازی می شود

اسکله بندر ماهشهر به منظور صادرات محصولات پالایشگاه آبادان نوسازی و بازسازی می شود.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: با توجه به باز شدن فضای همکاری ایران با کشورهای اروپایی باید با توجه بیشتری، قانون اجرا شود تا در زمان حضور پررنگ شرکتهای خارجی بتوانیم حداکثر استفاده را از آنها داشته باشیم و در عین حال پیمانکاران داخلی نیز متضرر نشوند.

میر علی ساجدی ارزش کل پروژه های در دست انجام این شرکت را معادل 7 میلیارد یورو اعلام و با اشاره به پروژه های در دست اجرای این شرکت، گفت: در پالایشگاههای آبادان، اراک و تهران در حال تسویه با پیمانکار و رفع نواقص هستیم.

انتقال فرآورده های پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تهران

وی با بیان این که در پالایشگاه بندرعباس نیز در مرحله کیفی سازی محصولات هستیم، اظهار کرد: پروژه های خط لوله زیادی در حال اجرا و یا در آستانه شروع است و قراردادهای جدیدمان عمدتا برای احداث خط لوله است، در همین راستا قرارداد جدیدی در حال امضا داریم تا نفت خام ترش میدانهای دزفول شمالی را از مسیر اراک به تهران و ری و پالایشگاه های مسیر برسانیم؛ خط لوله دیگری به ارزش 700 میلیارد تومان و 50 میلیون یورو نیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: داریم. پروژه دیگری نیز در دستور کار است که فرآورده پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از بندرعباس به رفسنجان و سپس به تهران می رسانیم. این طرح زمانبندی 36 ماهه دارد و برای انتقال فرآورده و نفت خام لازم است.

وی پروژه دیگر این شرکت را انتقال فرآورده از نائین به کاشان و از کاشان به ری اعلام کرد و گفت: این خط لوله 420 کیلومتر طول دارد. در پروژه دیگر فرآورده را از آبادان و مناطق جنوبی جمع آوری و به تهران منتقل می کنیم و در عین حال پروژه های تلمبه خانه های این خطوط بطور کامل بر عهده شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران است.

ساجدی از پروژه نوسازی و بازسازی اسکله بندر ماهشهر بعنوان یکی دیگر از فعالیتهای در حال انجام این شرکت یاد کرد و گفت: این بندر محصولات پالایشگاه آبادان را صادر می کند.

تکمیل  12 مخزن 40 هزار متر مکعبی بندر ماهشهر تا پایان مهر

وی در عین حال از آماده سازی بخشی از زمین این بندر برای ایجاد و آماده سازی تعدادی از مخازن نفت کوره و نفت گاز خبر داد و گفت: این مخازن که شامل 12 مخزن 40 هزار متر مکعبی است احداث شده و تا پایان مهر ماه عملیات آن تمام و آماده تحویل خواهد بود.

ساجدی ارزش کل پروژه های در دست انجام این شرکت را معادل 7 میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: با توجه به باز شدن فضای همکاری ایران با کشورهای اروپایی باید توجه بیشتری به رعایت قانون صورت گیرد تا در زمان حضور پررنگ شرکتهای خارجی بتوانیم حداکثر استفاده را از آنها داشته باشیم و در عین حال پیمانکاران داخلی نیز متضرر نشوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران تاکید کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی بدنبال امتیازات و توافقات پر سود هستند و اگر بتوانیم بر این اساس و مبتنی بر قوانین محکم با پیمانکاران خارجی وارد معامله شویم ، اتفاقهای خوبی رخ خواهد داد.

کد خبر 226997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =