برنامه چهارم راهبردی منابع انسانی شرکت ملی نفت ارزیابی می شود

مدیر پژوهش و برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: برنامه راهبردی منابع انسانی از سال اول اجرا، سامانه مکانیزه ارزیابی عملکرده داشته و با استفاده از نتایج این سامانه، برنامه چهارم آن و نیازهای و چالشهای منابع انسانی احصاء شده است.

سعید شهباز مرادی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که  فرآیند تدوین برنامه چهارم راهبردی منابع انسانی در حال انجام است و هر پنج سال یکبار تهیه می شود، گفت: برنامه اول در سال 79 تهیه شد و تا سال 84 ادامه داشت، برنامه دوم در سال 84 تا 88 و برنامه سوم نیز از سال 89 تا 93 اجرایی شده است و برنامه چهارم نیز از 94 تا 98 اجرایی می شود.

وی با بیان این که در این برنامه چهار موضوع اهداف، جهت گیریها، برنامه های عملیاتی و سیاستها درحوزه منابع انسانی پوشش داده می شود، افزود: مدیران منابع انسانی شرکتها و روسای کمیسیونهای تخصصی مشکلات و نگاه های ارشد هر شرکت و سازمان را احصاء و مشکلات و برنامه های مورد نظر را پیش بینی کرده اند و آنها را در این برنامه گنجانده اند.

شهباز مرادی با بیان این که در برنامه سوم توسعه منابع انسانی ظرفیت سازیها صورت گرفته است و در برنامه چهارم بسیاری از همان موارد بعلاوه مواردی تازه تدقیق می شوند، افزود: همچنین در برنامه چهارم نگاه هایی ویژه به توسعه میدانهای مشترک، پروژه محوری بودن، بین المللی شدن و چالشهایی نظیر نگهداشت نیروی انسانی، ریزش آنها و ظرفیت سازیهای بیشتر مدیریتی و جانشین پروری و آموزشهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

شهباز مرادی در باره تعهد اجرای این برنامه از سوی سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، گفت: برای این برنامه از سال اول اجرا در سال 79 یک سامانه مکانیزه ارزیابی عملکرده طراحی شده است که همه تعهدات شرکتها و زیرمجموعه های را بررسی و گزارش می دهد. این عملکرد در قالب گزارشی به روئسای شرکتها و مسئولان بالاسری تحویل داده می شود و این تعهدات طی مدت اجرای برنامه ، مطالبه سیستم از آنها خواهد بود.

وی تاکید کرد که خروجیهای همین سیستم ارزیابی در جریان سه برنامه پیشین بوده که حالا این اجازه را می دهد تا علاوه بر ارزیابی درست از گذشته برای برنامه بعدی و نیازهای جدید سیستم، برنامه ریزی کرد.


کد خبر 227998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =