نیروگاه ایرانی نجف به بهره برداری می رسد

نیروگاه جدید نجف که توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی ساخته شده است فردا به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا همزمان با افزایش سطح تعامل و همکاریهای کشورمان با کشور همسایه عراق فردا نیروگاه نجف به طور رسمی با حضور مقامهای اجرایی دو کشور به بهره برداری خواهد رسید.

این گزارش می افزاید: امروز نیز معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از افتتاح نیروگاه هدیه ایران در نجف با حضور وزیر نیروی ایران در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این نیروگاه 500 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

علیرضا دائمی با اشاره به حضور وزیر نیرو در عراق گفت: یکی از برنامه های وزیر نیرو افتتاح نیروگاه نجف اشرف است که توسط شرکت ایرانی در آنجا ساخته شده است. این نیروگاه، هدیه ای به مردم نجف است که برای مردم کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا جزو عتبات عالیات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که عراق با محدودیت شدید برق مواجه است، گفت: تلاش داریم به جز صادرات برق به آن کشور ظرفیتهایی ایجاد کنیم که بخشی از مشکلات عراق در زمینه برق حل شود.

 33 پروژه بزرگ عراق توسط شرکتهای ایرانی با اعتبار افزون‌بر 1.5 میلیارد دلار در حوزه آب و برق در حال اجراست.

بهرام نظام‌الملکی در نشست بررسی توسعه صادرات برق به کشور عراق، با بیان این که امروز وزارت نیرو مفتخر است اعلام کند افزون‌بر 60 درصد صدور خدمات فنی و مهندسی کشور در حوزه آب و برق و توسط شرکتهای ایرانی صنعت آب و برق است، افزود: هم‌اکنون نیز هشت پروژه در کشور عراق که چهار پروژه مربوط به بخش آب و چهار پروژه مربوط به بخش برق است، در حال مذاکره برای واگذاری به شرکتهای ایرانی است.

 این گزارش می افزاید: برای اصلاح و بازسازی زیرساختهای عراق، این کشور به حدود 400 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و اگر دست‌کم 10 درصد این میزان یعنی 40 میلیارد دلار سهم شرکتهای ایرانی شود، رقم قابل‌توجهی خواهد بود.

بر اساس خبرهای منتشر شده، کل شبکه‌های برق عراق فرسوده و کنتورهای برق مستهلک و قدیمی است و سامانه‌های برق به بازسازی اساسی نیاز دارند.

 


کد خبر 228677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =