منطقه دوازده خطوط لوله و مخابرات راه اندازی شد

منطقه دوازده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با حدود 800 کیلومتر خط لوله و با نام خلیج فارس ایجاد شد.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در این باره به خبرنگار شانا گفت: با توجه به افزایش خطوط لوله نفت و فرآورده در جنوب کشور، منطقه دوازده با عنوان خلیج فارس راه اندازی شد.

داریوش امیرسرداری گودرزی افزود: خط لوله عسلویه/بندرعباس به طول 400 کیلومتر که در حال حاضر راه اندازی شده است و میعانات گازی را انتقال می دهد، جزو این منطقه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین خط لوله اسکله بندرعباس تا پالایشگاه به منظور انتقال فرآورده نیز در محدوده این منطقه قرار دارد.

امیرسرداری گودرزی با بیان این که منطقه دوازده شرکت خطوط لوله و مخابرات دارای سه مرکز انتقال نفت است، اظهار کرد: سه تلمبه خانه توربینی از منطقه جنوب شرق این شرکت جدا و مسئولیت آن به منطقه 12 واگذار شده است.

به گفته وی این سه مرکز انتقال شامل مراکز بندرعباس، قطب آباد و مهرآران می شود.

وی به وجود یک مرکز انتقال میعانات گازی در عسلویه نیز اشاره کرد و افزود: همچنین بخشی از خط لوله بندرعباس/رفسنجان (تا مهرآران) نیز در حال ساخت است، جزو منطقه 12 خطوط لوله و مخابرات نفت محسوب می شود.

وی با بیان این که حجم عملیات انتقال نفت و فرآورده به ویژه با پروژه های جدید ساخت خط لوله در حال افزایش است، افزود: ممکن است در آینده دو منطقه دیگر نیز به مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات اضافه شود.

گودرزی با اشاره به افزایش تعداد خطوط در شمالغرب کشور گفت: ممکن است در سالهای بعد ناحیه عملیاتی تبریز و آبادان نیز به مناطق جداگانه شرکت خطوط لوله و مخابرات تبدیل شود.

بر اساس این گزارش منطقه دوازده شرکت خطوط لوله و مخابرات با حدود 800 کیلومتر خط لوله و 4 مرکز انتقال، هم اکنون رسما راه اندازی شده است.

کد خبر 229335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =