بسیج امکانات سوخت رسانی برای تسهیل در بازگشت زائران اربعین حسینی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز از بسیج امکانات سوخت رسانی برای تسهیل در بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز چذابه خبر داد.

عبدالصاحب شمخانی جمعه شب در گفتگو با خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، در این باره اظهار کرد: این شرکت در کمتر از 24 ساعت، یک جایگاه عرضه نفت گاز (گازوییل) با ظرفیت 90 هزار لیتر در نقطه صفر مرزی چذابه در 120 کیلومتری شمال غرب اهواز راه اندازی کرد.

وی افزود: عرضه گازوییل به اتوبوسها و مینی بوسهای حامل زائران از گذرگاه مرزی چذابه طبق قیمت مصوب به صورت شبانه روزی انجام می شود.

شمخانی با اشاره به راه اندازی یک جایگاه سیار بنزین با ظرفیت 14 هزار لیتر حد فاصل شهر بستان تا چذابه، گفت: این جایگاه در مدت 12 ساعت فعال شد و هم اکنون آماده عرضه سوخت به خودروهای زائران است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز  اظهار کرد: در راستای تامین سوخت مورد نیاز اتوبوسها و خودروهای سواری زائران در برگشت از کربلای معلا، همه جایگاههای سوخت مسیرهای اهواز – اندیمشک، عبدالخان، بستان و سوسنگرد و حمیدیه - اهواز در آماده باش قرار دارند و به طور شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند.

وی همچنین با اشاره به استفاده از 6 دستگاه تانکر سوخت رسان (هریک به ظرفیت 6 هزار لیتر نفت گاز) به منظور تامین سوخت مورد نیاز جایگاههای مسیر ، افزود: عملیات سوخت رسانی ویژه به کاروانهای زائران اربعین حسینی تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

شمخانی گفت: این کار به نحوی برنامه ریزی شده است تا با تامین سوخت مورد نیاز اتوبوسها و خودروهای شخصی زائران، هیچگونه کندی و وقفه در برنامه بازگشت زائران از مرز چذابه و مسیرهای منتهی به این مرز پیش نیاید.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز اظهار کرد: همچنین مدیریت انبارهای ذخیره مواد سوختی در اهواز و اندیمشک برای تامین سوخت جایگاهها در کوتاهترین زمان، آمادگی کامل دارند.

هم اکنون صدها دستگاه اتوبوس و مینی بوس متعلق به شهرداریهای تهران ، اهواز ، سوسنگرد ، بستان و سازمانها و شرکتهای نفتی برای جابجایی زائران از مرز چذابه آماده شده و حدود 20 هزار دستگاه خودرو شخصی زائران در 7 توقفگاه  در مناطق همجوار مرز چذابه مستقر است.

گفته می شود بیش از 500 هزار زائر از طریق مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس کربلا و نجف مشرف شده اند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در استان خوزستان دارای دو منطقه اهواز و آبادان است که منطقه اهواز با داشتن ١٠ ناحیه، مسئولیت تامین و توزیع فرآورده های نفتی را در مناطق مرکزی، شمال، شرق و غرب استان عهده دار است.

کد خبر 230840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =