سومین مانور بحران بهداشت و درمان اهواز برگزار شد

بهداشت و درمان اهواز با هدف کسب آمادگی برای پذیرش مصدومان انبوه، مانوری را با نام اربعین حسینی برگزار کرد.

به گزارش شانا، عملیات سامانه بحران روز یکشنبه (23 آذرماه) و با اعلام حالت آماده باش و سپس قرمز آغاز شد و با تشکیل ستاد فرماندهی بحران بهداشت و درمان (EOC) و ستاد فرماندهی سانحه (HCC) در بیمارستان، بر اساس برنامه 130 مصدوم فرضی با آمبولانس به شکل پیاپی وارد بیمارستان شدند و در محوطه جلوی اورژانس تخلیه و با انجام دسته بندی آنها در بخش اورژانس به قسمتهای از پیش تعیین شده بر اساس نیاز مصدوم منتقل شدند.

شناسایی و ثبت مشخصات مصدومان نیز به صورت دستی و با استفاده از رایانه برای دیدن آمار مصدومان هر بخش در ستادهای فرماندهی بحران و سانحه انجام شد.

پس از حدود دو ساعت و با پایان ورود مصدومان به تدریج قسمتهای مختلف به حال عادی بازگشت و وضع سفید اعلام شد.

با اعلام این وضع همه بخشهایی که تغییر کاربری یافته بودند به حال عادی برگشتند.

فرهاد کلانتری، رئیس بهداشت و درمان اهواز و فرمانده بحران این مرکز در بازدید از مکانهای عملیاتی و اجرای مراحل مختلف مانور گفت: هدف از برگزاری این مانور، کسب آمادگی بیشتر و شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم در شرایط بحرانی است.

کلانتری کسب آمادگی در زمینه مقابله با بحرانها و حوادث را یکی از وظایق ذاتی مجموعه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: برگزاری چنین مانورهایی می تواند به ارتقای سطح توانایی مجموعه کمک کند.

مانور اربعین حسینی نسبت به دو مانور گذشته دارای ویژگیهای خاصی از جمله امکان دیدن تصاویر زنده از نقاط مختلف بیمارستان در اتاق فرماندهی بحران و محل استقرار میهمانان، ثبت رایانه ای آمار مصدومان، شبیه سازیهای غیرمترقبه و حجم بالای مصدومان و آماده سازی لابی مدیریت بیمارستان برای استقرار مصدومان بود. در هنگام برگزاری مانور، بیماران اورژانسی در کلینیک دیابت که از قبل برای این منظور آماده شده بود، پذیرش می شدند.

این مانور سومین مانور برگزار شده در بهداشت و درمان پس از استقرار سامانه بحران است. پارسال مانور آمادگی برای پذیرش 50 مصدوم همزمان و تخلیه اضطراری بیمارستان انجام شد.

کد خبر 230953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =