حسگرهای شعله یاب توربین در منطقه 2 انتقال گاز داخلی سازی شد

حسگرهای شعله یاب محفظه احتراق توربینهای NP تاسیسات تقویت فشار با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در منطقه 2 عملیات انتقال گاز داخلی سازی شد.

مدیر منطقه 2 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شعله یابها در توربینهای گازی، وظیفه کنترل وجود یا عدم وجود شعله، همچنین نشان دادن کیفیت شعله در محفظه احتراق را بر عهده دارد.

بهرام خلیقی افزود: قیمت تمام شده این حسگر در داخل کشور بسیار کمتر از نمونه خارجی بوده و در صورت ساخت انبوه آن، علاوه بر صرفه جویی ریالی، از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور نیز جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه داخلی سازی این دستگاه پس از 6 ماه فعالیت گروهی، در منطقه 2 عملیات انتقال گاز انجام شده است.

به گفته وی، این حسگر  داخلی، در همه صنایع از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، برق و . . . با کاربرد توربین قابل بهره برداری است.

مدیر منطقه 2 عملیات انتقال گاز با بیان این که ساخت این دستگاه، وابستگی انحصاری به شرکت سازنده حسگر (HONEY WELL) را بر طرف می کند، تاکید کرد: پیش از این هیچگونه تولید داخلی در زمینه این نوع حسگرها وجود نداشته و همه حسگرهای موجود در کشور، وارداتی و در انحصار چند شرکت اروپایی بود.

خلیقی تصریح کرد: حساسیت بسیار بالا و پاسخ دهی سریع، بازه گستره دمای کاری، آشکار سازی شعله در گستره موج فرا بنفش، ولتاژ کاری بسیار پایین، تحمل قابل ملاحظه فشار و دمای زیاد روی لنز و منطبق شدن با سیستمهای راه انداز و تشخیص شعله شرکت جنرال الکتریک، از جمله ویژگیهای اصلی این حسگر است.

کد خبر 231328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =