بخش بیمه گری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت واگذار می شود

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از واگذاری بخش بیمه گری خدمات این سازمان به یک واحد مستقل از زیرمجموعه صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با هدف تقویت خدمت رسانی به کارکنان و خانواده های ایشان خبر داد.

حبیب الله سمیع در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که انجام این تصمیم گیری با تأکید وزیرنفت بر تقویت و ارتقای بهداشت و درمان صنعت نفت است، ادامه داد: وزیرنفت در باره هزینه های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و اشاره به دشوار بودن این که این بخش بیمه گر و در عین حال نیز ارائه دهنده خدمات درمانی باشد، ابراز نگرانی کرده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که تنها بخش بیمه گری را تحت عنوان یک واحد مستقل مجزا می کنند، افزود: این واحد مستقل با عنوان واحد تأمین سلامت، بهداشت و درمان کارکنان صنعت نفت، زیرمجموعه صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت است.

وی یکی از راههای ارتقا بخشیدن بخش درمان را در رقابت قراردادن بیمارستان نفت تهران با دیگر مراکز درمانی دانست و افزود: این شرایط سبب می شود این مرکز نیز خود را به روز تر، بهره وری را بالا، هزینه ها را پایین و نیروی انسانی را کارآمدتر کند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یادآور شد: این واحد مستقل، عهده دار درمانهای غیرمستقیم، صدور دفترچه بیمه گری، عقد قراردادهای کارکنان، بازنشستگان و خانواده های آنان و سازمان بهداشت و درمان نیز متولی درمان مستقیم است.

سمیع با اشاره به این که هم اکنون هر دو نوع درمان در اختیار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است، گفت: درمانی که از مراکز خارج نفت (دولتی یا خصوصی) خریداری می شود درمانهای غیرمستقیم و درمانی که این سازمان به مراجعه کنندگان ارائه می دهد درمان مستقیم است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تأکید بر پابرجا بودن تمام خدمات این سازمان و تقویت آنها گفت: از افتخارات بزرگ صنعت نفت خدمات پیشگیرانه، بهداشتی و سلامت محورش است که بودجه ای جداگانه برای این خدمات نیز در این واحد درنظر گرفته شده است.

سمیع در پایان تأکید کرد: بنابراین کارکنان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و تمام مراجعه کنندگان  به مراکز درمان، دغدغه و نگرانی در مورد واگذاری این سازمان به صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت نداشته باشند.

کد خبر 232086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =