اقدامهای مطلوبی برای مهار آلودگی صنایع پتروشیمی انجام شده است

اقدامهای مطلوبی در مهار آلودگی صنایع پتروشیمی انجام شده است و پیش بینی می شود ظرف سه تا پنج سال، بخش عمده ای از مسائل زیست محیطی این واحدها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان روز چهارشنبه (24 دیماه) در بازدید از واحدهای پتروشیمی در شهرستان ماهشهر با بیان این مطلب، افزود: این بندر به دلیل مجاورت با دریا و استقرار حدود 20 واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی از مناطق مهم کشور به شمار می رود.

احمد رضا لاهیجان زاده اظهار کرد: توسعه محیط زیست در این منطقه با توسعه اقتصادی تناسب نداشته است و با توجه به این که صنعت پتروشیمی را صنعتی پیشرو می دانیم، انتظارداریم همانگونه که از فناوریهای نوین در فرآیندها استفاده می شود به همان میزان نیز در سامانه کنترل آلاینده ها از فناوریهای نو استفاده شود.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست شهرستان بندری ماهشهر، گفت: با توجه به درآمد این صنایع ، لازم است بخشی از درآمد واحدهای پتروشیمی برای حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار شهرستان هزینه شود.

ماهشهر یکی از شهرستانهای استان خوزستان است که با توجه به استقرار مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهرستان، یکی از قطبهای اقتصادی کشور به شمار می رود.

کد خبر 232972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =