نخستین دوره  مهار فوران چاههای دریایی ویژه متخصصان مدیریت اکتشاف

از سوی شرکت ملی حفاری ایران با همکاری دانشکده نفت اهواز نخستین دوره مهار فوران چاههای دریایی (IWCF) برای متخصصان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر پروژه حفاری چهار حلقه چاه اکتشافی دریایی در خلیج فارس، در شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: این دوره نخستین بار توسط اداره آموزش ملی حفاری با همکاری دانشکده نفت اهواز و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برنامه ریزی و به اجرا در آمد.

محمود امیرجانی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 40 نفر از کارشناسان و متخصصان ارشد مدیریت اکتشاف در سه دوره مجزا به مدت یکماه ، شیوه های نوین مهار فوران چاههای دریایی  را با استفاده از دستگاه شبیه ساز حفاری فرا گرفتند.

وی با بیان این که  این دوره مطابق با استانداردها و سرفصلهای ( IWCF ) برنامه ریزی و اجرا شد، اظهار کرد:  برگزاری این دوره در داخل باعث ارتقای سطح آموزش و روزآمد شدن دانش علمی و فنی مدرسان و کارآموزان می شود.

مدیر پروژه حفاری چهار حلقه چاه اکتشافی دریایی در آبهای خلیج فارس، در شرکت ملی حفاری ایران شاخصهای مطلوب برگزاری دوره پیشرفته مهار فوران چاههای دریایی را استفاده بهینه از امکانات درون سازمانی، انسجام برنامه، انجام دوره در زمان پیش بینی شده، استفاده از استعدادهای بالقوه نهفته در سازمان، تعامل و همکاری میان سه سازمان مختلف و رقابت با کشورهای صاحب تکنولوژی و امکانات وسیع آموزشی عنوان کرد.

شرکت ملی حفاری ایران تا پیش از این دوره های مهار فوران چاههای نفت و گاز  در خشکی (IWCF) را برای کارشناسان و متخصصان صنعت حفاری کشور ارائه می داد که با برگزاری نخستین  دوره آموزشی مهار فوران چاهها در دریا با همکاری استادان دانشکده نفت اهواز، این دانش نیز به توانمندیهای آموزشی این شرکت افزوده شد.

کد خبر 234577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =