معاون اول رئیس جمهوری عازم عراق شد

معاون اول رئیس جمهوری به منظور دیدار با مقامهای بلند‌پایه عراق و گسترش روابط دو کشور، دقایقی پیش عازم بغداد شد.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیر، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه 27 بهمن ماه) پس از گفتگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد و تشریح اهداف سفر سه روزه خود به عراق، در صدر یک هیئت عالی رتبه سیاسی ، اقتصادی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

وزرای امور صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رئیس جمهوری در امور مجلس، رئیس سازمان ملی استاندارد، دبیر هیئت دولت، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، در این سفر جهانگیری را همراهی می‌کنند.

سفر جهانگیری به عراق به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و در پاسخ به سفر وی در مهر ماه امسال به تهران صورت گرفته است.

معاون اول رئیس جمهوری قرار است در این سفر با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس و رئیس مجلس عراق، دیدار و گفتگو کند.

جهانگیری پیش از عزیمت به کشور عراق در جمع خبرنگاران گفت: روابط دو ملت ایران و عراق ریشه در تاریخ دارد، همچنین دو کشور از نظر روابط فرهنگی اشتراکهای زیادی دارند.

وی افزود: روابط ایران و عراق بخاطر مرزهای طولانی مشترک از اهمیت فراوانی برخوردار است، به خصوص این‌که پس از سقوط صدام، توافقهای زیادی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که در این سفر به دنبال ارتقای سطح روابط اقتصادی و متناسب بودن آن با سطح روابط سیاسی هستیم، تصریح کرد: البته روابط اقتصادی دو کشور خوب بوده و سالانه بیش از 12 میلیارد دلار حجم مبادلات ایران و عراق است.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های سفر سه روزه خود به عراق عنوان کرد: در این سفر با مسئولین و مقامهای بلند پایه عراق در زمینه‌های مختلف گفتگو خواهیم کرد و اراده مسئولین دو کشور این است که ایران با داشتن تجربه در زمینه‌های مختلف بتواند در بازسازی عراق مشارکت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق، بحث و تبادل نظر با مقامهای عراقی درباره لزوم مشارکت و همکاری دو کشور برای حل پدیده ریزگردها و جلوگیری از پیامدها و خسارتهای زیانبار زیست محیطی ناشی از آن، مراسم امضای چند توافقنامه و یادداشت تفاهم همکاری و انجام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق، بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیدار با تجار ایرانی و عراقی، از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر خواهد بود.

کد خبر 235206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =