ضرورت تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی زنان در صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بسیاری از مشکلات زنان در ایجاد فرصتهای برابر شغلی در صنعت نفت را مربوط به باورها و نگرشهای موجود در جامعه دانست.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، رکن الدین جوادی در نشست صمیمانه با نمایندگان بانوان از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران که صبح امروز (شنبه 22 فروردین ماه) به مناسبت روز بزرگداشت زن برگزار شد، گفت: بخشی از مشکلات بانوان شاغل در صنعت نفت در کوتاه مدت قابل حل است و در این مدت راهکارهای برای رفع مشکلات اتخاذ می شود.

وی با بیان این که گاهی به دلیل وجود باورهای مبنی بر این که زنان توانایی کمتری نسبت به مردان در عرصه های متفاوت دارند، برخی از فرصتهای شغلی برای آنها از دست می رود، گفت: برای اصلاح این موضوع و تغییر دیدگاه زمان لازم است که با همکاری زنان می توان آن را در کوتاه مدت اصلاح کرد.

جوادی با اشاره به موفقیت زنان در عرصه آموزش، گفت: در این عرصه زنان توانستند با تلاش، بیشترین آمار پذیرفته شدگان در کنکور را از آن خود کنند و با فرصت به وجود آمده هم اکنون تعداد زیادی از آنها نیز در عرصه پزشکی حضور فعال دارند و توانستند در این حوزه خود را اثبات کنند.

وی با تاکید بر این که باور توانمندی زنان نخست باید در خود زنان سپس در مردان ایجاد شود تا بدین صورت، این باور در فرزندان آنها نیز نهادینه شود، تصریح کرد: آموزش، نخستین اولویت برای زنان به منظور حضور توانمندتر در عرصه های مختلف است.

معاون وزیر نفت با بیان این که زنان در بسیاری از جایگاه های شغلی، می توانند عملکرد موثرتری نسبت به مردان داشته باشند و در بعضی موقعیتها نیز عکس این موضوع صدق می کند، تصریح کرد: هنر سازمان، شناسایی درست ظرفیتهای کارکنان و بهره مندی از این ظرفیتها برای افزایش میزان شادابی و ارتقای کارآمدی در محیط کار است.

جوادی با بیان این که در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور بر مشارکت زنان در عرصه های اقتصادی و اجتماعی تاکید شده است، گفت: درشرکت ملی نفت ایران به همین منظور سازکارهای باید تعریف شود که زنان بتوانند به صورت شایسته در فرصت های برابر مردان حضور داشته باشند.

وی بر تعریف و تدوین نقشه راه برای حل مشکلات زنان تاکید و تصریح کرد: بانوان با نگاه دقیق خود می توانند بسیاری از نارسایی ها موجود در سازمان را رفع کنند.

جوادی علام کرد: شرکت ملی نفت ایران درصدد شناسایی ظرفیتهای سازمان و ارتقاء جایگاه بانوان بر طبق پتانسیلهای موجود در سازمان و بانوان است.

این گزارش حاکی است، در این نشست شبکه مشاوران امور بانوان شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت و برخی نمایندگان امور بانوان شرکتها و مدیریتهای ستادی شرکت ملی نفت ایران و همچنین زنان توانمند شرکتهای تابعه این شرکت در گفتگوی صمیمانه مشکلات خود را با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در میان گذاشتند.

اصلاح و بازنگری قوانین صنعت نفت در مورد بانوان، تکریم جایگاه شغلی بانوان و رعایت حقوق هر چه بیشتر آنان، نحوه پرداخت و افزایش کمک هزینه مهد کودک، بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار صنعت نفت، بهره مندی فرزندان بانوان از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت و مشکلات مربوط به امور ورزش بانوان از مشکلات مطرح شده در این نشست از سوی بانوان بود.

بر اساس این گزارش نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با نمایندگان بانوان شرکتهای تابعه با حضور فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده، نوشین نجار، مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، جعفر مدنی زادگان، مدیر توسعه منابع انسانی و مدیریت، غلامحسن منصوری نژاد، رئیس دفتر و مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و محمد ناصری، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به مناسبت روز بزرگداشت مقام زن برگزار شد.

کد خبر 238336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =