غیر مجاز بودن استفاده از مکملهای بنزین در جایگاههای سوخت

اجازه مصرف فرآورده هایی تحت عنوان مکمل سوخت بر عهده وزارت نفت است، بنابراین در صورتی که استفاده از این محصول مجاز تلقی نشود، قطعا نباید مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که اگر قرار است فرآورده‌ای تحت عنوان مکمل بنزین تولید و استفاده شود قطعا باید استانداردهای لازم را داشته باشد، گفت: مکملهای سوخت بعد از کسب نشان استاندارد باید مورد بازرسی قرار گیرد تا مشخص شود کیفیت آنها با استانداردهای روز منطبق است یا خیر.

نیره پیروزبخت به چگونگی مصرف مکملهای سوخت اشاره کرد و افزود: اجازه مصرف فرآورده هایی تحت عنوان مکمل سوخت بر عهده وزارت نفت است، بنابراین در صورتی که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، استفاده از این نوع مکملها را مجاز نمی‌داند، حتی اگر این محصول استانداردهای لازم را نیز کسب کرده باشد قطعا نباید مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان استاندارد به دنبال نظام استانداردسازی یکپارچه است، از این رو اگر در برخی از حوزه ها مانند نفت، بهداشت و سلامت و کشاورزی محصولی باید از چرخه مصرف خارج شود، سازمان استاندارد در این زمینه همکاریهای لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش شانا، سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، چندی پیش با بیان این که بنزین و فرآورده های نفتی عرضه شده در جایگاههای سوخت، به هیچ گونه مکمل نیاز ندارد، اعلام کرد: فرآورده های نفتی عرضه شده در جایگاههای سوخت سراسر کشور از نظر کیفیت، دارای استاندارهای لازم و کافی شرکت ملی پالایش و پخش است.

داوود عربعلی با اشاره به فروش "غیر مجاز" انواع مکملهای سوخت در برخی از جایگاهها تصریح کرد: شرکت ملی پخش به همه جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی کشور، اعم از شرکتی و اختصاصی به صراحت اعلام کرده که فروش مکملها، خارج از قوانین این شرکت است.

کد خبر 238893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =