6 میلیارد ریال کمکهای عام المنفعه شرکت نفت و گاز اروندان

همسو با سیاستهای دولت و شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت وگاز اروندان پارسال بیش از 6 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای عام‌المنفعه در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی اختصاص داد.

به گزارش شانا، شرکت نفت وگاز اروندان علاوه بر توسعه همه جانبه حوزه نفتی غرب کارون، برای بهبود وضع مردم استان خوزستان اقدامهای فراوانی را انجام داده است.

اختصاص و پرداخت دو میلیارد و 500 میلیون ریال به اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر برای کمک به امر ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاهای حاشیه غرب کارون و تهیه تجهیزات مورد نیاز آموزشی، پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال به اداره آموزش و پرورش شهرستان شادگان برای تهیه تجهیزات مورد نیاز آموزشی و اختصاص 200 میلیون ریال اعتبار به کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان خرمشهر و پرداخت کمکهای نقدی و غیرنقدی برای انجام و اجرای برنامه‌های مناسبتی و مختلف شهری با نظارت مسئولان شهرستان از جمله کمکهای این شرکت برای رفاه حال ساکنان استان خوزستان است.

همچنین مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای نگهداری زمین چمن ورزشگاه فوتبال نفت دارخوین به صورت پرداخت نقدی به اداره تربیت بدنی شادگان از دیگر موارد قابل اشاره به شمار می‌رود.

لازم به یادآوری است که ورزشگاه فوتبال نفت دارخوین که با هزینه شرکت نفت و گاز اروندان احداث شده است، در تاریخ هشتم آذرماه سال 93 برای استفاده عموم مردم این شهر افتتاح و تحویل فرمانداری شادگان به عنوان نماینده دولت شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، علاوه بر این ورزشگاه، دو پروژه بزرگ ساخت بیمارستان دارخوین و سالن چند منظوره ورزشی نیز در دست اقدام و اجراست که با اتمام این 2 پروژه افزون بر شهروندان دارخوینی، حدود 30 روستای اطراف آن نیز می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

این پروژه‌ها در قالب انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکت ملی نفت ایران و خدمت رسانی به مردم اطراف تاسیسات نفتی اجرا می‌شوند.

براساس این گزارش، کمکهای شرکت ملی نفت ایران برای توسعه آبادانی و از میان بردن بخشی از محرومیتهای مناطق مجاور تاسیسات این صنعت انجام می‌شود؛ به طوری که همزمان با شکل‌گیری این صنعت، بسیاری از نیازمندیهای مردم مناطق مجاور از سوی صنعت نفت تامین شده است.

پس از انقلاب اسلامی و با تصویب ماده 5 قانون اساسی به دستگاههای دولتی اجازه داده شد تا در چارچوب قوانین به دیگر دستگاهها از جمله سازمان آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و تحقیقات و کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به صورتهای مختلف و در قالب اجرای پروژه‌های مورد نیاز کمکهایی انجام شود.

کد خبر 239005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =