افزایش همکاری‌های نفتی ترافیگورا با روسیه با وجود تحریم‌ها

شرکت سوئیسی ترافیگورا با وجود تحریم‌های غرب علیه روسیه، همکاری‌های نفتی خود با مسکو را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت مبادلات کالای ترافیگورا سه‌شنبه (1 اردیبهشت ماه 94) اعلام کرد که معاملات نفتی خود با روسیه را افزایش داده است اما فعالیت‌های این شرکت ناقض تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو نیست.

خبرگزاری رویترز ماه گذشته میلادی نیز گزارش داده بود که ترافیگورا به بزرگترین معامله کننده نفت روسیه تبدیل شده و با توسعه سطح همکاری‌ خود با شرکت روسنفت، تنها در ماه آوریل، 500 میلیون دلار از نفت خام این شرکت را به بازارهای جهانی صادر کرده است.

«جرمی وایر»، مدیرعامل ترافیگورا روز گذشته در یک همایش صنعتی در این خصوص گفت: ما بطور تاریخی در روسیه فعالیت داشته‌ایم و در چند وقت اخیر نیز فعالیت‌های خود را در این کشور افزایش داده‌ایم. البته ما تحریم‌ها را درک می‌کنیم و به وضوح در چارچوب آنها فعالیت داریم.

وایر همچنین تاکید کرد: تا آنجا که من می‌دانم، هیچ تحریمی در خصوص معامله و فروش نفت روسیه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، شرکت دولتی روسنفت که از سال گذشته میلادی با تحریم‌های آمریکا و اروپا مواجه شده است، سعی کرده تا با گسترش همکاری‌های خود با معامله‌گران بین‌المللی نفت، دسترسی خود به منابع مالی و بازارهای جهانی افزایش دهد.

آمریکا و اروپا، سال گذشته میلادی به دلیل اختلافات سیاسی خود با مسکو بر سر مسئله اوکراین، اقدام به تحریم صنعت نفت و گاز روسیه کردند.

کد خبر 239177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =