نشت یابی 7 هزار کیلومتر از خطوط لوله انجام شد

نشت یابی هفت هزار کیلومتر از خطوط لوله گاز منطقه سه عملیات انتقال گاز در سال 93 انجام شده است.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با تلاش گروه نشت یاب و واحد بازرسی فنی منطقه و بدون استفاده از پیمانکار، کلیه خطوط استحفاظی منطقه دو بار و به روش «GAS LEAKAGE SURVEY BY WALKING» بازرسی شده و تعداد 61 نشتی زیرزمینی شناسایی و اعلام نشت شد.

هوشنگ مهردادفر، افزود: بلافاصله با اقدام فوری گروههای تعمیرات خطوط لوله منطقه، نشتیهای زیرزمینی اعلام شده که بیشتر از محل فلنجها و یا اتصالات ابزار دقیق شیرها بود، بررسی و رفع نشت شد.

وی یادآور شد: امسال برای نخستین بار، انجام نشت یابی متناسب با وضع تراکم ساختمانی خطوط لوله و بر مبنای تاکید بر نقاط حساس خطوط لوله انجام می شود.

به گفته وی، با وجود این که این نوع روش و نشت یابی 35 هزار متر خطوط لوله کار دشواری بوده ولی این روش از ضریب اطمینان بیشتری نسبت به روشهای دیگر برخوردار است.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز اعلام کرد: این منطقه با سه هزار و ٨٠٠ کیلومتر خط لوله، ١١ ایستگاه تقویت فشار و ٣٠ توربوکمپرسور، انتقال و تامین گاز استانهای تهران، البرز، قم، قزوین و بخشهایی از استانهای اصفهان، مرکزی، زنجان و سمنان را بر عهده دارد.

کد خبر 239410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =