رونمایی از دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه صنعت نفت

پژوهشگاه صنعت نفت در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از دستاوردهای فناورانه خود در بخشهای مهم صنعت نفت رونمایی می کند.

به گزارش شانا، سید امیرعباس حسینی با اشاره به رونمایی از فناوریهای ایرانی نمکزدا، نخستین محصول ایرانی گوگردهای دانه بندی شده کشاورزی، مدیریت هزینه خوردگی، ارزیابی آلاینده های هوا و نرم افزارهای مدل سازی مربوطه و توسعه فناوریهای نوین پاکسازی آلودگیهای محیطی، گفت: این مرکز با هدف تشریح دستاوردهای فناورانه محققان خود دو نشست خبری در روزهای پنج شنبه و شنبه، 17 و 19 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی نفت برگزار می کند.

جانشین رئیس و معاون فناوری و امور بین الملل افزود: در نخستین نشست خبری این مرکز که روز پنج شنبه (17 اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود، دو دستاورد فناورانه پردیس پایین دستی این مجموعه با عناوین تولید نخستین محصول ایرانی گوگرد دانه بندی شده کشاورزی و نخستین فناوری ایرانی نمکزدایی رونمایی می شود.

حسینی اظهار کرد: در روز شنبه (19 اردیبهشت ماه)، آخرین روز نمایشگاه بین المللی نفت، دستاوردهای فناورانه پردیس محیط زیست و انرژی پژوهشگاه در مدیریت هزینه خوردگی، توسعه فناوریهای نوین پاک‌سازی آلودگیهای محیطی، توسعه فناوری ارزیابی آلاینده‌های هوا و نرم افزارهای مدل‌سازی مربوطه معرفی و رونمایی می شوند.

همچنین از دیگر اقدامهای پژوهشگاه صنعت نفت در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، رونمایی از دستاورد طراحی و ساخت حفاری افرونهای گازی پیشرفته در حوزه بالادستی است.

وی تصریح کرد: با ساخت نمونه آزمایشگاهی دستگاه افرون ساز، بزودی بومی‌سازی این دانش در کشور انجام می‌شود و  افرون تولید شده توسط دستگاه افرون ساز در واقع میکرو حبابهای بسیار ریزی است که می توان از آنها در حفاری چاههای مخازن کم فشار و یا مخازنی که دارای هرز روی زیادی هستند، استفاده کرد.

جانشین رئیس پژوهشگاه صنعت نفت یادآور شد: امسال نیز غرفه پژوهشگاه همانند پارسال شاهد امضای توافقنامه و قرارداد با واحدهای عملیاتی و شرکتهای بهره‌بردار است؛ از این رو در روز پنج شنبه (17 اردیبهشت) توافقنامه با شرکت نفت مناطق مرکزی در حوزه پایین دستی، قرارداد با شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت در حوزه مدیریت دانش و قرارداد واگذاری دانش فنی با شرکت انشعابی گسترش نانوفناوری زاگرس ایرانیان امضا می شود.

حسینی گفت: در روز آخر این رویداد مهم قراردادها و تفاهمنامه‌هایی با شرکتهای نفت فلات قاره، جهاد دانشگاهی و پالایش و پخش در حوزه‌های پایین دستی و انرژی و محیط زیست، بومی سازی ساخت مواد شیمیایی و حوزه کاتالیست انجام می شود.

معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه افزود: در کنار برنامه های یاد شده، رونمایی از سند راهبردی پژوهشگاه و دو زیرپورتال پردیس بالادستی و پردیس محیط زیست و انرژی در دو نشست خبری انجام می شود.

یادآور می شود، پژوهشگاه صنعت نفت در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار "خلق فناوری، توسعه پایدار" با هدف بازاریابی دستاوردهای فناورانه خود از 16 لغایت 19 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای تهران در سالن 9-8 حضور دارد.

کد خبر 240047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =