۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 242091
ثبت مصرف 153 میلیون لیتر فرآورده نفتی در کردستان

مصرف فرآورده های نفتی منطقه کردستان در 62 روز نخست امسال به 153 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان در گفتگو با خبرنگار شانا،اظهار کرد: مصرف انواع فرآورده های نفتی منطقه کردستان شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در 62 روز نخست امسال، به 153 میلیون لیتر رسید.

فریدون یاسمی، سهم بنزین مصرفی این منطقه را در بازه زمانی یاد شده 70 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: این مقدار از کاهش یک درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی همچنین از مصرف 16 میلیون و 700 هزار لیتر نفت سفید در دو ماه نخست امسال خبر داد و افزود: مصرف این سوخت در قیاس با 62 روز نخست سال پیش، تغییر چندانی نداشته است.

به گفته یاسمی،در فروردین و اردیبهشت ماه امسال 63 میلیون و 700 هزار لیتر نفت گاز در منطقه کردستان مصرف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، چهار درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با اشاره به افزایش 15 درصدی نفت کوره مصرفی این منطقه نسبت به سال قبل، بیان کرد: مصرف این سوخت در بازه زمانی یاد شده به دو میلیون و 600 هزار لیتر رسیده است.

وی دلیل افزایش مصرف این سوخت را فعالیت شرکتهای راه سازی در شهرستانهای قروه و دیواندره در دو ماه نخست امسال عنوان کرد.

یاسمی همچنین اظهار کرد: مصرف گاز مایع (ال پی جی) این منطقه نیز در دو ماه نخست امسال، با 6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به 6 هزار و 300 تن رسیده است.

کد خبر 242091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =