اعتبار 4 هزار میلیارد ریالی نفت و گاز کارون برای صیانت از محیط زیست

23 پروژه در سه بخش آب، هوا و خاک با برآورد چهار هزار و 50 میلیارد ریال برای صیانت و حفاظت از محیط زیست از سوی شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون برنامه ریزی شده و در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون در این باره گفت: این پروژه ها با همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز انجام می شود و تاکنون یکهزار و 550 میلیارد ریال از مبلغ مصوب هزینه شده است.

محسن دهانزاده با اشاره به تعامل این شرکت با سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: شرکت  نفت و گاز کارون به دلیل قرار گرفتن تاسیسات آن در مجاورت کلانشهر اهواز و مناطق حومه موقعیت جغرافیایی ویژه ای دارد.

وی اظهار کرد: این شرکت در سالهای گذشته با جاری ‌سازی مدل انجمن مدیریت سبز ایران که دارای الزامهای زیست‌ محیطی همه ‌جانبه و سختگیرانه در حوزه‌ های خط مشی، راهبری، منابع انسانی، فرآیندها و حتی شرکای تجاری است، توانسته بدون حضور سازمانهای نظارتی تلاش زیادی به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی داشته باشد.

دهانزاده گفت: برای حفظ محیط سالم پیرامونی با سازمان محیط زیست هماهنگی سازنده و خوبی داریم و علاوه بر خوداظهاری، توصیه ‌های کارشناسان آن سازمان را برای کاهش آلودگیها، اجرایی می‌ کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به کارگیری دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) برای نخستین بار در حوزه عملیاتی این شرکت از 15 سال پیش تاکنون، افزود: با کاربست این دستگاه و پیشگیری از سوزاندن بیش از یک میلیون و 121 هزار بشکه نفت خام در این مدت، از انتشار 510 هزار تن گاز دی‌ اکسیدکربن جلوگیری شده است.

وی در زمینه تزریق پساب کارخانه های نمکزدایی به چاههای دفعی، اظهار کرد: سال گذشته نیز طبق روال هر ساله با جلوگیری از رهاسازی بیش از 20 میلیون و 800 هزار بشکه پسآب و تزریق آن به چاههای دفعی تلاش شد آلودگیهای زیست محیطی در حوزه نفت را کاهش دهیم.

دهانزاده میزان گازسوزی در ایستگاههای طرح جمع آوری گازهای همراه نفت میدان بنگستان اهواز (آماک) در 10 سال گذشته بیش از 45 میلیارد فوت مکعب به 508 میلیون فوت مکعب رسیده و در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز آسماری نیز در این مدت از حدود 5 میلیارد فوت مکعب به نزدیک یکصد میلیون فوت مکعب کاهش یافته است به نحوی این شرکت براساس گزارشهای  منتشره از سوی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دارای کمترین میزان گازسوزی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون همکاری در خرید 13 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و تحویل آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان برای پالایش هوای شهر اهواز و دیگر شهرهای استان، اجرای طرح تثبیت شنهای روان، طرح درختکاری اطراف و محوطه تاسیسات  و بیابانزدایی حاشیه تأسیسات نفتی به مساحت 200 هزار هکتار با اعتباری افزون بر 5 میلیارد ریال و ایجاد فضای سبز و کاشت نهال در مساحتی بیش از 24 هکتار از دیگر اقدامات مهم این شرکت برای اهتمام به مسائل زیست محیطی است.

شرکت نفت وگاز کارون یکی از شرکتهای بهره برداری زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که روزانه افزون بر یک میلیون بشکه نفت خام تولید دارد،

راهبری تولید از میدان نفتی اهواز که در ردیف بزرگترین میدانهای نفتی جهان به شمار می رود، برعهده این شرکت است.

کد خبر 242132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =