۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
  • کد خبر: 243192
صادرات نفت عراق در ماه ژوئیه کاهش می یابد

صادرات نفت خام عراق از پایانه های نفتی جنوب این کشور در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن 6 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، عراق تصمیم دارد صادرات نفت خام سنگین بصره را در ماه ژوئیه کاهش دهد، اما در مقابل صادرات نفت خام سبک بصره افزایش می یابد، در این صورت، مجموع کل صادرات نفت خام عراق از پایانه های نفتی جنوب این کشور در مقایسه با ماه ژوئن، 6 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عراق در نظر دارد در ماه ژوئیه روزانه 2 میلیون و 940 هزار بشکه نفت‌خام صادر کند که این مقدار در مقایسه با هدف سه میلیون و 130 هزار بشکه ای تعیین شده برای ماه ژوئن، 6 درصد کاهش را تجربه خواهد کرد.

این گزارش می افزاید: صادرات نفت خام سبک بصره عراق در ماه ژوئیه 2 میلیون و 290 هزار بشکه در روز برآورد شده که در مقایسه با ماه ژوئن روزانه 360 هزار بشکه رشد نشان می دهد.

عراق هدف صادرات نفت خام سنگین بصره در ماه ژوئن را یک میلیون و 200 هزار بشکه تعیین کرده بود، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه به 645 هزار بشکه در روز ( 46 درصد کاهش) می رسد و دلیل اصلی این کاهش، هزینه‌ حمل این محموله‌ها اعلام شده است؛ همچنین از یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت‌خام سنگین بصره که مطابق برنامه باید در ماه ژوئن صادر می‌شد به دلیل لغو برخی مبادلات، در عمل حجم این مبادلات به یک میلیون و 70 هزار بشکه در روز رسیده است.

کد خبر 243192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =