ایران و الجزایر بر همکاریها در زمینه انرژی تاکید کردند

وزرای نیروی ایران و انرژی الجزایر بر اهمیت همکاریهای دو کشور از جمله در زمینه های آب و برق تاکید کردند.

به گزارش شانا، حمید چیت چیان، وزیر نیرو که برای تسلیم پیام دعوت دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر به منظور حضور در سومین اجلاس سران عضو مجمع جهانی کشورهای صادر کننده گاز، دیروز (دوشنبه 8 تیرماه) در راس هیئتی وارد الجزیره شد در نخستین برنامه کاری خود با وزیر انرژی این کشور دیدار کرد.

چیت چیان در این دیدار ضمن تشریح وضع، ظرفیتها، پیشرفتها و خودکفایی ایران در زمینه برق، آمادگی وزارت نیرو را برای همکاری و استفاده از پتانسیل و ظرفیتهای دو طرف و انتقال تجارب اعلام کرد.

وزیر انرژی الجزایر نیز باتشریح برنامه توسعه‌ای این کشور در زمینه برق از پیشنهاد چیت چیان برای سفر هیئتی از مدیران و کارشناسان حوزه برق این کشور به ایران در آینده نزدیک و مذاکره در خصوص نحوه همکاریها استقبال کرد.

قرار است وزیر نیرو در این سفر دو روزه ضمن ملاقات با رئیس جمهوری الجزایر و تسلیم پیام دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران، با عبدالمالک سلال نخست وزیر و وزیر منابع آبی الجزایر نیز ملاقات کند.

شایان ذکر است: اجلاس سران مجمع جهانی کشورهای صادر کننده گاز در آذرماه امسال با حضور سران 18 عضو کشورهای صادرکننده گاز در تهران برگزار خواهد شد و موضوعهای مختلف مرتبط با مجمع و وضع بازار جهانی گاز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است: مجمع کشورهای صادر کننده گاز دارای 18 عضو اصلی و ناظر است که کشورهای ایران، روسیه، قطر، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، پرو، امارات و عمان از اعضای اصلی این مجمع هستند و کشورهای هلند، قزاقستان، عراق و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادر کننده گاز در این مجمع حضور خواهند داشت.

کد خبر 243594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =