تعمیرات اساسی تاسیسات مرکزی میدان گازی خانگیران

به منظور حفظ توان تولید تکلیفی و تولید پایدار، تعمیرات اساسی فاز جدید جمع آوری مرکزی منطقه عملیاتی خانگیران به عنوان چهارمین سایت از پروژه تعمیرات اساسی در دست انجام است.

به گزارش شانا، براساس برنامه ریزی صورت گرفته تعمیرات اساسی تاسیسات مرکزی میدان گازی خانگیران به مدت 19 روز و پس از تخلیه کامل خطوط گاز جریانی و انجام عملیات توپکرانی با تلاش کارکنان اداره تعمیرات و نگهداری شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق آغازشد که طبق برنامه زمانبندی تا 23 مردادماه ادامه خواهد داشت.

این تعمیرات همزمان با تعمیرات اساسی واحد تصفیه گاز پالایشگاه شهید هاشمی نژاد و کاهش دریافت گاز برنامه ریزی شده است.

براساس این گزارش تاکنون تعمیرات اساسی تعداد 21 حلقه چاه و چهار سایت مرکز جمع آوری در منطقه عملیاتی خانگیران صورت گرفته است که برای دستیابی به این هدف، بالغ بر  یکهزار و 300 درخواست کار تعمیراتی پیشگیرانه صادر و اجرا شده که در مقایسه با سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، یکی از شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که از سال 1377 تشکیل شد. مسئولیت این شرکت در محدوده استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با مرکزیت ستاد در شهر مشهد مقدس حوزه فعالیت این شرکت، تولید گاز از میادین خانگیران و گنبدلی بوده و گاز مورد نیاز شمال و شرق کشور را تامین می کند؛ گاز تولیدی و میعانات استحصالی از این شرکت جهت تصفیه به پالایشگاه شهید هاشمی نژاد فرستاده می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، 95 درصد ذخیره گازی منطقه خانگیران، شامل گاز ترش منحصر به فردی در صنعت نفت و گاز کشور است که از لحاظ خورندگی و خطرات ناشی از غلظت بالای اسید آن بسیار کشنده است.

همچنین پارسال علاوه بر تامین گاز مورد نیاز پنج استان شمال کشور، پروژه های بسیار مهمی در این شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق افتتاح شد که یکی از آنها افتتاح رسمی پروژه عظیم ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد وزارت نفت بود.

دیگر پروژه ها شامل افتتاح رسمی پروژه ساخت 96 دستگاه خانه های سازمانی در شهرک شهید باهنر سرخس، افتتاح رسمی استخر و مجموعه آبی سرپوشیده شهید محمدی در شهرک نفت سرخس، افتتاح رسمی مسجد امیرالمومنین در کمپ عملیاتی خانگیران، افتتاح رسمی پروژه چاه گاز ترش شماره 71 خانگیران، جمع آوری و نصب دوباره تاسیسات سرچاهی و راه اندازی چاه شماره 21 گاز ترش خانگیران بوده است.

کد خبر 245027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =