امضای تفاهمنامه میان شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه علمی کاربردی خوزستان

شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه علمی کاربردی خوزستان برای توسعه فعالیتهای آموزش مهارتی و با هدف جذب دانشجو از خارج کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا، این تفاهمنامه امروز( شنبه ـ 31 مردادماه)، از سوی حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و علی حسین زاده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با حضور استاندار خوزستان امضا و مبادله شد.

در اجرای این تفاهمنامه، دانشکده علمی کاربردی حفاری زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی و شرکت ملی حفاری ایران علاوه بر پذیرش دانشجو از داخل کشور در زمینه پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر نیز اقدام خواهد کرد.

با توجه به توافقات همکاری بین استانداران خوزستان و بصره، جذب دانشجو از کشور عراق در گام نخست در برنامه دانشکده جامع علمی کاربردی حفاری قرار دارد.

در آیین امضای این تفاهمنامه، رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان گفت: شکل گیری دانشگاههای نسل سوم براساس آموزشهای مهارتی است و در کشور ما نیز از 23 سال پیش دانشگاه جامع علمی کاربردی تاسیس شد.

حسین زاده افزود: این دانشگاه هم اکنون در کشور دارای یکهزار و 50 مرکز آموزشی است که 150 مرکز در استان تهران و 900 مرکز در 30  استان دیگر فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: در استان خوزستان 32 مرکز آموزش علمی کاربردی دایر است که با توجه به ظرفیتهای خوزستان، توسعه این مراکز در استان در برنامه است.

حسین زاده با اشاره به سطح آموزشهای ارائه شده در دانشکده علمی کاربردی حفاری با توجه به وجود استادان مجرب در این بخش، گفت: این نخستین تفاهمنامه دانشگاه علمی کاربردی استان در زمینه جذب دانشجو از خارج کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، دانشکده علمی کاربردی حفاری از سال 1392 در اهواز آغاز به کار کرد و هم اکنون در 5 رشته مرتبط با صنعت حفاری در مقطع کاردانی دانشجو پذیرش می کند و با هماهنگی به عمل آمده طرح توسعه این دانشکده در مقاطع کارشناسی و بالاتر و همچنین ایجاد رشته های جدید در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 245719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =