مردم می توانند به وزارت نیرو برق بفروشند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تاکنون مردم از وزارت نیرو برق خریداری می کردند ولی اکنون می توانند ضمن تأمین برق مصرفی خود، فروشنده برق به وزارت نیرو باشند.

به گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان اظهار کرد: سلولهای فتوولتائیک برای هر واحد ساختمانی کمتر از 100 میلیون ریال هزینه در بر خواهد داشت که وزارت نیرو 50 درصد این هزینه را به عنوان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت می کند.

وی افزود: تاکنون مردم از وزارت نیرو برق خریداری می کردند، ولی اکنون می توانند ضمن تأمین برق مصرفی خود، فروشنده برق به وزارت نیرو نیز باشند.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در خصوص خرید برق از بخش خصوصی، گفت: هم اینک حدود 95 درصد برق مصرفی کشور از طریق سوختهای فسیلی در نیروگاههای حرارتی تولید می شود، اما روش های دیگری نیز هست که مردم بتوانند ضمن تأمین برق مصرفی خود، برق مازاد را نیز به وزارت نیرو بفروشند.

فلاحتیان ادامه داد: یکی از راههای تولید برق توسط مردم استفاده از نیروگاههای خورشیدی است که متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری کمتر از 100 میلیون ریال مبادرت به احداث این نیروگاهها کنند و برق تولیدی این نیروگاهها را حدود 9 هزار و 700 ریال به ازای هر کیلووات ساعت به وزارت نیرو بفروشند.

وی اضافه کرد: هم اکنون مشترکین خانگی برق مصرفی خود را از قرار هر کیلووات ساعت کمتر از 600 ریال از دولت خریداری می کنند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه سلولهای فتوولتائیک برای هر واحد ساختمانی کمتر از 100 میلیون ریال هزینه در بر خواهد داشت، تصریح کرد: اگر یک سلول فتوولتائیک یا نیروگاه خورشیدی به ظرفیت حدود یک کیلووات بر بام خانه ای مسکونی نصب شود، بین 70 تا 80 میلیون ریال هزینه در بردارد و چنانچه متقاضی اعلام کند که این نیروگاه برای مصرف داخلی خود احداث کرده، وزارت نیرو 50 درصد هزینه را به عنوان تسهیلات بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد کرد و چنانچه نخواهد از این تسهیلات استفاده کند، انرژی تولیدی را به قیمت هر کیلو وات ساعت 9 هزار و 700 ریال به وزارت نیرو بفروشد.

وی در خصوص مراحل انجام کار، توضیح داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به شرکتهای برق در سراسر کشور و اعلام آمادگی، لیست پیمانکاران، سازندگان و فروشندگان این تجهیزات را دریافت کنند تا پس از نصب این تجهیزات، ضمن تأمین برق خود، منبع درآمدی نیز از طریق فروش برق کسب کنند.

فلاحتیان حداقل مساحت نصب سلولهای فتو ولتائیک برای 20 واحد مسکونی را حدود 300 مترمربع ذکر کرد که با نصب این مولدهای خورشیدی بر روی بام، هر آپارتمان می تواند برای خودش یک مولد خورشیدی داشته باشد.

وی افزود: ما انتظار داریم در جهت حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک، مردم از این روش استقبال کنند و با سرمایه های خیلی کم وارد عرصه تولید برق شوند و برق تولیدی خود را نیز با قیمت مناسب به وزارت نیرو بفروشند.

کد خبر 246439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =