۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
  • کد خبر: 246557
دستورعمل اچ اس یی پیمانکاران نهایی می شود

معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل اچ اس یی وزارت نفت از نهایی شدن دستورعملهای اچ اس یی پیمانکاران در صنعت نفت خبر داد.

سیدمحمد پورراکی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که معاونت ایمنی و آتش نشانی براساس ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر تعیین اولویت و جهت گیریهای این حوزه، کارگروههای مختلفی همسو با این هدف در سال 94 تشکیل داد، گفت: هشت کارگروه بازنگری و تدوین دستورعملهای کاری، بررسی حوادث، تحقیقات، تجزیه و تحلیل، بررسی علل و پیگیری اصلاحات، کارگروه بررسی حوادث وقوع یافته، ممیزی و بازدید، ایمنی و آتش نشانی، ایمنی و آتش نشانی فرودگاهها، حریق و کارگروه مشترک اچ اس یی، پدافند و بحران، برنامه ریزی، اطلاعات مدیریت و آموزش اچ اس یی امسال تشکیل شدند.

وی هدف اصلی از تشکیل این کارگروهها را نظارت و کنترل مستقیم اداره کل اچ اس یی وزارت نفت بر شرکتها عنوان و اظهار کرد: این کارگروهها با همکاری چهار شرکت اصلی نفت و بیشتر در مناطق عملیاتی فعالیت می کنند.

معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل اچ اس یی وزارت نفت یکی از اولویتهای این معاونت را بازنگری و تدوین دستورعملها دانست.

وی در باره دستورعمل اچ اس یی پیمانکاران تصریح کرد: برای کاربردی تر و عملیاتی تر شدن این دستورعملها تاکنون پنج جلسه با معاونت مهندسی و استانداردهای وزارت نفت برگزار شده و در حال نهایی شدن برای درج در شرائط عمومی و خصوصی پیمانها و قراردادهای همسان است.

پورراکی افزود: کارگروه بازنگری و تدوین دستورعملها در معاونت ایمنی و آتش نشانی با هدف یکپارچه کردن دستورعملهای موجود در صنعت نفت و با حضور تعدادی از دانشجویان دوره دکترای ممتاز دانشگاهها و کارشناسان معاونتهای ایمنی و آتش نشانی، بهداشت، محیط زیست و مدیریت برنامه ریزی و اطلاعات از امسال تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که کارگروه بازنگری و تدوین دستورعملها در حال بازنگری همه دستورعملهای موجود و تدوین دستورعملهای جدید است، تصریح کرد: دستورعملهای جدید پس از آماده شدن در کمیته های تخصصی ایمنی و آتش نشانی وزارت نفت و دیگر کمیته های تخصصی بهداشت، محیط زیست و آموزش با حضور روسای چهار شرکت اصلی بررسی و بعد از تایید شدن برای تصویب نهایی ارسال می شود.

به گفته معاون ایمنی و آتش نشانی، شیوه نامه دستورعملها در روش اجرایی، دستور عمل اچ اس یی پیمانکاران، دستورعمل مجوز فعالیتها، دستورعمل کار در ارتفاع، دستورعمل رانندگی به روش تدافعی، کار در فضای مشترک با پیمانکاران، کار در فضای بسته و راهنمای تدوین مستندات در سیستم مدیریت اچ اس یی از اهم کارهای اولویت دار این کارگروه هستند که مراحل نهایی شدن را سپری می کنند.

پورراکی درباره دستورعمل اجرایی ایمنی ساختمانهای اداری وزارت نفت یادآور شد: پنج ساختمان اصلی ستاد چهار شرکت اصلی و ستاد وزارت نفت بازدید و بررسی شدند و در حال پیگیری اصلاحات هستند و مقرر شد چهار شرکت اصلی همه ساختمانهای خود را مطابق با این دستورعمل بازدید و بررسی کنند.

وی اظهار کرد: راهنمای گزارش دهی رویدادها و تجزیه و تحلیل حوادث، دستورعملهای واکنش در شرائط اضطراری، تجزیه و تحلیل خطرات شغلی، کار روی تجهیزات الکتریکی، حفاری، رادیوگرافی (پرتونگاری)، ایزولاسیون سیستمهای ایمنی و اضطراری، تست فشار، کار در زیر دریا (غواصی)، روش اجرایی ارتباطات و روش اجرایی شناسایی خطرات و ارزیابی و تعیین اقدامات کنترلی به ترتیب در اولویتهای بعدی این کارگروه برای انجام، تهیه و یا بازنگری قرار دارند.

کد خبر 246557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =