۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
  • کد خبر: 246794
تعمیر و بازسازی رایزر چاه شماره 2 سکوی نوروز قدیم

با همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان سکوی نفتی نوروز، عملیات تعویض قسمتهای پوسیده رایزر چاه شماره 2 نوروز قدیم با موفقیت انجام و این رایزر تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، علی صفایی، رئیس سکوی نفتی نوروز در شرکت نفت فلات قاره ایران در این زمینه گفت: در هفته گذشته در حالی که رایزر چاه شماره 2 میدان نوروز دچار پوسیدگی و در نتیجه نشتی نفت به دریا شده بود کار تعویض قسمتهای پوسیده این رایزر انجام شد.

وی افزود: به منظور تخلیه نفت درون لوله به طول سه هزار و 500 متر با برداشتن مانیتور آب آتش‌نشانی شناور ادیش و تغییراتی روی لوله خروجی پمپ دیزل شناور مذکور، کار آب‌زنی برای پوش کردن و تخلیه نفت در رایزر انجام گرفت. سپس با بستن داربست به سقف جاکت چاه یاد شده و مهار نفرات با کمربند ایمنی کار باز کردن پیچ و مهره‌ها انجام شد.

رئیس سکوی نفتی نوروز در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این عملیات با توجه به سر پایین لوله که در حالت آب جذر هم به طول 60 الی 70 سانتی‌متر زیر آب بود و جهت باز کردن آن احتیاج به غواص داشت، با پوشیدن لایف جاکت و استفاده از سبد توسط نفرات سکو در دو شبانه‌روز انجام گرفت. این رایزر سپس به سکو انتقال داده شد و با تهیه متریال (لوله 6 اینج 12متر و 4 فلنج مربوط به آن) کار جوشکاری و ساختن اسپول جدید انجام گرفت و پس از انتقال به جاکت چاه در محل مورد نظر نصب شد.

 

کد خبر 246794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =