پتروشیمی ایلام در مسیر توسعه

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس طی ماههای گذشته چندین بار به استان ایلام سفر کرده و برنامه های تدوین شده برای توسعه هرچه سریعتر پتروشیمی ایلام بویژه اجرای واحد الفین آن را به دقت زیر نظر گرفته است.

پتروشیمی ایلام مجتمعی است که مانند بسیاری از طرحهای ناتمام پتروشیمی در میانه راه متوقف مانده بود و خرید سهام پترول توسط هلدینگ خلیج فارس جان دوباره ای به امیدهای این مجتمع در منطقه غرب کشور داده است.

ارزیابی دیدگاههای عنوان شده از سوی تعدادی از همکاران این شرکت حکایت از آن داشت که از انتقال این مجتمع به مجموعه شرکتهای تحت مدیریت هلدینگ خلیج فارس فعالیتها و شرایط این مجتمع به گونه ای کاملا محسوس تغییر پیدا کرده و عملا حکایت از آن دارد که فعالیتهای اجرایی آن در قالب فرایند مدیریتی جدید و تعریف شده ای در حال شکل گیری است. به تعبیر یکی از مدیران، مهم ترین مشکلی که پتروشیمی ایلام را دچار مشکلات عدیده و تاخیرهای طولانی کرده بود را باید در بخش مدیریتی و مشخص کردن مسئولیت هریک از واحدها به ویژه در ارتباط با پیمانکاران حاضر در  آن جستجو کرد.  

نگاه اکثر مردم و مسئولان ایلام به پتروشیمی این شهر کمک موثر به کارآفرینی و اشتغال جوانان است. انتظار گسترده ای که در هر منطقه نسبت به صنعت پتروشیمی وجود دارد. ولی کمتر به این نکته توجه می شود که نقش اصلی صنعت پتروشیمی هنگامی تحقق می یابد که در کنار آن صنایع تکمیلی یا آنچه از آن تحت عنوان صنایع پایین دست یاد می شود تشکیل و توسعه پیدا کند.

شرایط حال حاضر پتروشیمی ایلام به گونه ای است که واحد اتیلن آن در قالب فاز اول این مجتمع  به بهره برداری رسیده، واحد الفین آن در قالب فاز دوم آن هم اکنون از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

ایلام قطب صنعتی آینده منطقه غرب کشور

عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در یکی از بازدیدهای خود از این مجتمع به موضوعی اشاره کرد که می تواند تمام مسئولان استان ایلام را مورد خطاب داشته باشد. وی اظهار داشت ایلام باید به قطب صنعتی کشور بدل شود. از این رو باید همه ما تمام سعی خود را در این راستا به کار گیریم.

به اعتقاد عادل نژادسلیم استان ایلام شرایط مناسب برای تبدیل شدن به یکی از قطب های صنعتی منطقه را در اختیار دارد و کارکنان این مجتمع اگر می خواهند پتروشیمی ایلام را در اسرع وقت به بهره برداری و تولید کامل برسانند باید با تمام توان و روحیه ای خستگی ناپذیر هرآنچه در توان دارند را ه کار بگیرند.

امید که با همت و تلاش کارکنان زحمتکش این مجتمع، مجموعه مدیریت و مدیرعامل خوشنام و پرتلاش این مجموعه و همراهی و همدلی تمامی مسئولان شهر و استان شاهد توسعه این واحد ارزش آفرین پتروشیمی و به دنبال آن توسعه منطقه ایلام و شناخته شدن آن به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور در آینده نزدیک باشیم.

عبدالرسول دشتی

کد خبر 247212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =