واحد بهره برداری و نمکزدایی منصوری وارد مرحله پیش راه اندازی شد

واحد بهره برداری و نمکزدایی منصوری با ظرفیت فرآورش روزانه 75 هزاربشکه نفت خام وارد مرحله پیش راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که هم اکنون واحد بهره‌برداری و نمکزدایی جدید منصوری وارد مرحله پیش راه اندازی شده است، گفت: با عملیاتی شدن این واحد، مشکلات فرآورشی مرتبط با تولید نفت نمکی از میدان منصوری مرتفع شود.

مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب، در حاشیه این بازدید با اشاره به پیشرفت چشمگیر کشورمان در زمینه طراحی و اجرای کامل پروژه‌های نفت و گاز، بومی سازی تجهیزات اصلی نمکزدایی توسط سازندگان داخلی را شایسته قدردانی دانست.

وی گفت: این شرکت با اهتمام به حفظ دستاوردهای ارزشمند بومی‌سازی، در دوران پساتحریم نیز تأمین این‌گونه تجهیزات از منابع داخلی را به عنوان اولویت اول در دستور کار خود قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، رعایت اصول و الزامات زیست محیطی در تمامی طرحها به ویژه در پروژه‌های نمکزدایی را یک اصل اساسی و خدشه ناپذیر توصیف کرد و یادآور شد: طراحی واحدهای نمکزدایی باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه پسابی به محیط پیرامونی رهاسازی نشود.

به گزارش شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، واحد بهره‌برداری و نمکزدایی منصوری با ظرفیت فرآورش روزانه 75 هزاربشکه نفت خام در 60 کیلومتری جنوب شرق اهواز واقع شده است. 

کد خبر 247814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =