طراحی برنامه جامع مدیریت محیط زیست در طرحهای نفتی غرب کارون

برنامه جامع مدیریت محیط زیست ( EMP) میدانهای نفتی غرب کارون از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت طراحی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت مهندسی و توسعه نفت به منظور حفظ وضعیت محیط و کنترل آلودگیهای ناشی از طرحهای توسعه میدانهای نفتی غرب کارون و پروژه های شرکت، در محدوده ای به وسعت 658 هزار و 14 هکتار به طور مستمر پایش و احیای هورالعظیم را در دست اجرا دارد.

از جمله اقدامهای انجام شده در این مسیر می‌توان به ساخت آبراهه‌ها و پاکسازی مستمر آن و همچنین طراحی برنامه جامع مدیریت محیط زیست (EMP) میدانهای نفتی غرب کارون به منظور اجرا در این محدوده‌ها اشاره کرد که از سوی شرکت متن انجام شده است. 

شرکت مهندسی و توسعه نفت همسو با سیاست کنترل و پیشگیری از بروز آثار زیست محیطی و یا تشدید بحران ریزگردهای منطقه که کانون اصلی آنها کشور عراق است؛ بیشترین حساسیت را در منطقه هورالعظیم داشته و براین اساس اقدامهای کنترلی را با نظر سازمان حفاظت محیط زیست و اداره محیط زیست استان خوزستان در محدوده تالاب و غرب کارون در دستور کار قرار داده است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد 244 کالورت (‌آبراهه) در زیر جاده‌های دسترسی آنتنی، افزایش ارتفاع سلرها برای رهاسازی آب بعد از انجام فعالیتهای ساختمانی، تعمیر مسیرها و جاده‌های آسفالته غیرتالابی به طور مستمر، بازرسی مستمر و تعمیر تعداد مناسب کالورت و پلهای چند دهانه‌ای در مسیرهای دسترسی، ارزیابی مستمر تغییرات هیدرولوژی سطح منطقه، ایجاد خاکریز مناسب در اطراف محلهای حفاری، ایجاد برنامه‌های کنترل نشت نفت و ایجاد و ساخت صحیح محوطه سلر اشاره کرد.  

همچنین شرکت متن در برنامه جامع مدیریت محیط زیست ارائه شده به منظور مدیریت محیط زیست طرحهای غرب کارون نسبت به تعیین نقاط پایش در طرحهای توسعه میدانهای نفتی اقدام کرده است که در این میان با توجه به اهمیت هورالعظیم، 42 ایستگاه پایش برای کنترل مستمر وضعیت زیست محیطی هورالعظیم تعیین شده است. 

کد خبر 247850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =